Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Extra vergoeding fysiotherapie uit collectiviteit?

Bewerkt 
Voorbijganger

Ik heb een 3 sterren Beter Afpolis en de collectieve van Senz bij u.
De fysiotherapeut zegt dat ik al over de 27 behandelingen zit. Nu staat me bij dat uit de collectieve verzekering ook nog fysiotherapie vergoeding is maar kan dat zo gauw niet vinden. Wie kan mij helpen?
Verder heeft Achmea Zilveren Kruis mij zelf telefonisch aangeboden voor mijn rugprobleem (stenose in 4 a 5 wervels en artrose in de onderste 4 wervels en coxartrose) de chronische ziekteverklaring in te sturen voor onbeperkt fysiotherapie. Dat heb ik via arts en fysio gedaan, en daardoor ook niet gelet op hoeveelheid therapien. Nu (pas) hoor ik van de fysio dat ik daar vast niet voor in aanmerking kom. Vraag ik me toch af waarom uw medewerker mij dat dan aanbied.
Gaarne zo snel mogelijk uw reactie, daar ik geen kans zie de fysiotherapie uit eigen zak verder te betalen.
Met vriendelijke groet,

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Extra vergoeding fysiotherapie uit collectiviteit?

OPGELOST
5 ANTWOORDEN

Re: Extra vergoeding fysiotherapie uit collectiviteit?

Bewerkt 
Fanatiekeling

Het is jammer dat uw zorgverlener, de fysiotherapeut, u geen uitsluitsel over de aanvraag heeft gegeven. Ook zilveren kruis had u bericht moeten sturen. 

Ik heb het even nagekeken. Bij uw collectief lees ik dat u 5% korting krijgt op de basis en10% op de aanvullende, maar over andere voorwaarden kan ik niets vinden. 
Het klopt dat het wel vaak zo is, dat collectieven extraatjes hebben bij de aanvullende verzekeringen. Maar ik kan het nog niet vinden. Ik hoop dat ZK u kan helpen.

Er bestaan wel polisvoorwaarden apart voor collectieven, maar ik heb de verschillen met de gewone polissen nog niet kunnen vinden. Meestal is er dan een brief of  polisaanhangsel, waarin de extra aanspraak wordt vastgelegd. Klik hier voor de collectieve polis 2013 ( 2014 is er nog niet). 

Bewerkt 
Fanatiekeling

Misschien kunt u ook uw collectief benaderen met de vraag of er extra vergoedingen zijn afgesproken.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik heb een manier om te zoeken naar extra vergoedingen gevonden.
Eerst gebruikt u de vergoedingenzoeker en op de pagina van de zorg die u zoekt, bijvoorbeeld fysiotherapie, vult u de collectiviteit in. ( onderaan). Helaas blijkt er in 2013 geen extra vergoeding te zijn. 

Bewerkt 
Voorbijganger

Mijn hartelijke dank voor de genomen moeite Elze30!
Het zal wel weer door de bezuinigingen komen dat de extra's er niet meer bij zitten. Voorheen kreeg ik er ook extra behandelingen van de alternatieve genezers op, dat is ook niet meer zo.
Rest mij nog erachter te komen wat er in de lijst toegestane chronische ziektes staan. Ik zie wel zenuwbaanaandoeningen staan, maar niet of daar bijv. stenose onder valt.
Wordt vervolgd!

Bewerkt 
Medewerker

Hallo Klaproosje,

allereerst mijn excuses voor de late reactie. Zoals Elze al aangaf is er helaas geen extra vergoeding voor fysiotherapie vanuit de collectiviteit van Senz. Ik vind het erg vervelend dat je de moeite heb moeten nemen om een verklaring te vragen zodat wij konden bepalen of je onbeperkte fysiotherapie kan krijgen. Helaas kunnen wij dit niet bepalen, dit zou de behandelaar moeten doen omdat dit degene is die u behandeld en weet wanneer hij iets chronisch mag declareren. Op het internet is de lijst te vinden met chronische aandoeningen die uit de basisverzekering vergoed worden maar dit zal waarschijnlijk voor meer verwarring zorgen. Wanneer uw behandelaar aangeeft dat uw aandoening niet als chronisch gedeclareerd mag worden dan is er helaas geen vergoeding meer na behandeling 27.

Groet,
Michiel