Highlighted

Eigen risico & Vergoeding fysiotherapie na kruisbandoperatie

Nieuwkomer

Vorig jaar september heb ik een kruisbandoperatie gehad, waarna ik gestart ben met fysiotherapie. Aangezien ik als student hiervoor niet aanvullend verzekerd was, heeft me dat aardig wat geld/eigen risico gekost. Voor 2017 heb ik mij wel aanvullend verzekerd voor fysiotherapie echter nu krijg ik weer een rekening voor het betalen van eigen risico. Klopt dit en wat voor zin heeft het dan om je aanvullend te verzekeren?

• Eigen risico en premie
  • Fysiotherapie

Eigen risico & Vergoeding fysiotherapie na kruisbandoperatie

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding fysiotherapie na kruisbandoperatie

Webcare

Hoi @Simpie07, dat moet behalve een pittige operatie ook nog eens een pittige rekening geweest zijn. Goed dat je nu wel aanvullend verzekerd bent.

Maar dan moet het natuurlijk wel iets toevoegen voor je!

Ik vraag me het volgende af: waar betaal jij eigen risico voor?

Gaat het om chronische fysiotherapie behandelingen die jij krijgt?

Het zit zo: als het gaat om chronische fysiotherapie is er vergoeding uit de basisverzekering vanaf de 21e behandeling.

Omdat het gaat om eer vergoeding uit de basisverzekering betaal je over de kosten van behandeling chronische fysio eigen risico.

Het nut van een aanvullende verzekering gaat om vergoedingen die niet in de basisverzekering verzekerd zijn. Bijvoorbeeld de eerste 20 x.

Variërend van een klein aantal sessies fysio tot royale vergoeding, afhankelijk van je gekozen polis.

Zal ik je polis eens bekijken en ook je declaratieoverzicht?

Dan blijft het niet bij raden maar kan ik je beter helpen met het antwoord op je vraag.

Je privéberichtje met je relatienummer en postcode en geboortedatum is welkom,

Kijken we meteen of het pakket wat je hebt nu wel past bij je of dat je volgend jaar een andere keus kan maken, ok?

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Vergoeding fysiotherapie na kruisbandoperatie

Fanatiekeling

Hallo Simpie,

ik ga ervan uit dat je de zogenaamde " chronische fysiotherapie" hebt ( dat heb je kunnen zien in de omschrijving van de fysiotherapie na inloggen op Mijnzilverenkruis). 

Op Independer staat een goede uitleg:  ( http://weblog.independer.nl/fysiotherapeuten/chronische-aandoening-vergoedt-basisverzekering-fysioth...

Vergoeding uit de basisverzekering na 20 behandelingen
Fysiotherapie bij chronische aandoeningen wordt niet gelijk uit de basisverzekering vergoed. Voor de eerste 20 behandelingen moet je een aanvullende zorgverzekering afsluiten. Dit is eenmalig. Vanaf de 21ste behandeling komt de vergoeding uit de basisverzekering. Ongeacht of je een nieuw kalenderjaar ingaat of wisselt van zorgverzekeraar. Let op: fysiotherapie uit de basisverzekering gaat wel van het eigen risico. Dit betekent dat de kosten voor de fysiotherapie na de 20ste behandeling, eerst verrekend worden met het eigen risico. Het eigen risico gaat elk jaar weer opnieuw in.

Simpie, kun je doorgeven of het zo duidelijk is? Helaas zijn de meeste zorgverzekeraars hier niet duidelijk in.

Groet, Feina.