Directe toegang ergotherapie ( DTE)

Fanatiekeling

In de polisvoorwaarden staat dat zogenaamde DTE-ergotherapie praktijken zonder verwijzing van de huisarts toegankelijk zijn. 

Echter in de zorgzoeker kan ik niet vinden hoe je kan zien of een praktijk een DTE praktijk is. 

Graag spoedig antwoord.

Groet, Feina.

Directe toegang ergotherapie ( DTE)

5 ANTWOORDEN

Re: Directe toegang ergotherapie

Community Manager

@Feina Scherp opgemerkt Feina, daar gaat inderdaad iets niet goed. Ik heb jouw bevinding doorgegeven aan degene die hier meer vanaf weet en kom er begin volgende week op terug.

Fanatiekeling

Nog niets gehoord.

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina Ik ben het antwoord idd vergeten te geven. Of er een verwijzing nodig is, en of een praktijk dus een DTE-praktijk is of niet, kan je zien op de vervolgpagina. Daar staat toegelicht of er voor deze specifieke praktijk een verwijzing nodig is:

Voor deze zorgverlener is geen verklaring van uw huisarts nodig, tenzij de behandeling plaatsvindt op een schoollocatie.

Highlighted

Fanatiekeling

Het punt was dat in de polisvoorwaarden wordt gesproken over "DTE"-praktijken, en dat juist deze term niet teruggevonden kan worden in de Zorgzoeker. 

Groet, Feina.

Moderator

@Feina, via de zorgzoeker kan je zien of dat er directe toegang is of niet, hiervoor moet je wel doorklikken zoals Raoul aangeeft.

Het klopt dat je niet op deze term kan zoeken. We hebben bewust gekozen voor een zoekfunctie op het soort behandeling (ergotherapie / fysiotherapie en noem maar op). Dit blijkt in de praktijk het beste te werken voor onze klanten. 

Ik vraag mijn collega's die gaan over de zorgzoeker om te bekijken wat er mogelijk is m.b.t. filters.  

Tot slot nog goed om te weten. De gecontracteerde ergotherapeuten kunnen allemaal directe toegang 'afsluiten' bij Zilveren Kruis. Veel ergotherapeuten hebben dit ook gedaan. Dus de kans is groot dat een gecontracteerde ergotherapeut ook de directe toegang heeft. (Wat je weer kan controleren via de zorgzoeker). Besef wel dat niet alle ergotherapeuten hebben gekozen voor de directe toegang. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.