Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Directe Toegang Fysiotherapie ( DTF)

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik vind dat de informatie over de DTF van een gecontracteerde praktijk te diep is weggestopt. Meteen bij het overzicht van de praktijken moet duidelijk zijn welke praktijken WEL en welke GEEN DTF mogelijkheid hebben. Nu moet elke praktijk afzonderlijk worden aangeklikt, om helemaal onderaan, in kleine letters, te kunnen lezen of de praktijk een 'DTF' praktijk is.

DTF is een wettelijk recht, maar de zorgverzekeraar kan beslissen om toch een verwijsbrief van de huisarts te eisen ivm de vergoeding. Op het niveau van het overzicht van de praktijken, die voorzien zijn van logo's voor pluspraktijk, gecontracteerde praktijk en niet gecontracteerde praktijk, moet ook een logo komen voor een gecontracteerde praktijk zonder DTF.

Verder staat in de zorgzoeker-fysiotherapie niet vermeld dat het voordeel van pluspraktijken voor de patient is dat het eerste consult slechts één behandeling kost, tegen twee behandelingen bij de gewone praktijken. Ik zou graag willen dat dit in de tekst van de pluspraktijk werd toegevoegd. Zie afbeeldingen.

Directe Toegang Fysiotherapie ( DTF)

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Directe Toegang Fysiotherapie ( DTF)

Bewerkt 
Webcare

Goed signaal Elze! Ik ga met mijn collega's van het online team bekijken of we de Zorgzoeker kunnen aanpassen. Ik check ook of de info over de DTF praktijken beter kan. Je hoort van mij of er een update komt.
Wat vind je trouwens tot nu toe van de update van het forum?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Webcare
Elze, de beloofde terugkoppelng van mijn online collega's. Zij gaan intern de toelichtende teksten bij pluspraktijken checken met de collega's van Zorginkoop en de voordelen hiervan duidelijk benoemen. Een exacte datum wanneer dit is aangepast heb ik nog niet.
Je vraag om de DTF partijken eenvoudiger op te kunnen zoeken is minder snel te realiseren. We gaan in overleg met de productowner van de Zorgzoeker om jouw wens door te geven. Hoe snel dit gaat heeft ook te maken met prioriteitstelling. Je ziet Elze30, we nemen je feedback serieus en petje af voor je entousiasme op het forum! Natuurlijk hoor je het wanneer de tekst en zoekfunctie is aangepast. Hartelijke groet.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling
Ik heb nog geen praktijken gevonden die geen DTF hebben. Bestaan die eigenlijk wel?

Als ze niet bestaan is het gemakkelijker om het om te draaien.

Community Manager
Hoi Elze, volgens mij geldt DTF vanaf 1 januari 2006 voor alle fysiotherapie praktijken, maar kan een zorgverzekeraar de voorwaarden aangeven waaronder ze DTF vergoeden. Volgens mij is jouw vraag, als wij DTF alleen vergoeden bij gecontracteerde praktijken, en we in de Zorgzoeker alleen alle gecontracteerde praktijken vermelden, staan er in de Zorgzoeker dan ook een aantal gecontracteerde praktijken zonder dat wij daar DTF van vergoeden? En volgens mij is dat niet zo. Tenminste, bij het navragen kon men ook geen praktijk bedenken waarbij dit het geval is. En dus, ja, eigenlijk is het handiger om het om te draaien, zodat er alleen van de uitzonderingen (als die mochten zijn) een vermelding komt in de Zorgzoeker. Ik geef je suggestie door aan de beheerder van de zorgzoeker. Mocht je nog andere suggesties hebben dan hoor ik dat graag.