Declaratie Mensendieck cursus

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo! 

Ik start binnenkort met een Mensendieck cursus, ik ben aanvullend verzekerd (2sterren). Is het voldoende om de factuur op te sturen naar het postadres van Zilveren Kruis? M.a.w. Krijg ik dan automatisch de vergoeding (50€) op mijn rekening?

Of moet hier nog iets bij en / of moet het ook via internet (mijn zilverenkruis) gedeclareerd worden? 

Alvast hartelijk dank!

Zoe

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Declaratie Mensendieck cursus

3 ANTWOORDEN

Re: Declaratie Mensendieck cursus

Webcare

Goedemiddag ZoeBakker,

Met aanvullend 2 ben je verzekerd voor 12 behandelingen fysiotherapie, oefentherapie en mensendieck samen.

Wordt je behandeld bij een gecontracteerde oefentherapeut? Dan wordt de nota namelijk direct door hen ingediend. Je vindt de gecontracteerde aanbieders op onze zorgzoeker. (zoek op oefentherapie).

Is het geen gecontracteerde zorgverlener, dan is de vergoeding meestal lager. De tarieven voor niet-gecontracteerde Mensendieck vind je hier: vergoedingen niet-gecontracteerde zorg. Je kunt in dat geval de nota indienen via Mijn Zilveren Kruis of via de smartphone-app.

Kun je hier verder mee?

Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Fanatiekeling

Maar wat wordt bedoeld met een " cursus"? De vergoeding is per behandeling en niet per cursus. Of is hier een verkeerd woord gebruikt?

Groet, Feina.

Moderator

Goede vraag Feina. @ZoeBakker zou je misschien kunnen toelichten of het om een behandeling gaat? Of bedoel je iets anders met de benaming 'cursus'?

Dankjewel alvastSmiley Vrolijk