Alleen vergoeding fysiotherapie bij Plus Praktijken?

Nieuwkomer

Hallo,

Ik wil van fysiotherapie gebruik maken volgend jaar dus ik ga me aanvullend verzekeren. Na het lezen van de informatie bij het kiezen van het pakket begreep ik dat ik fysiotherapie kan afnemen bij elke gecontracteerde fysiotherapiepraktijk. Nu ontving ik de offerte via email en lees ik ineens: Fysiotherapie nodig? Ga naar een Zilveren Kruis Plus Praktijk.  

Nu is mijn vraag: krijg je als verzekerde bij Zilveren Kruis alleen vergoeding voor fysiotherapie bij een plus praktijk?

Voorheen was ik namelijk verzekerd voor fysiotherapie vanuit mijn collectiviteit maar daarvoor moest ik dus blijkbaar wel naar een plus praktijk om daar aanspraak op te kunnen maken.

Alvast bedankt!

Alleen vergoeding fysiotherapie bij Plus Praktijken?

2 ANTWOORDEN

Re: Plus praktijken

Webcare

Hallo Lies27,

Nee, je bent niet verplicht om naar een Plus Praktijk te gaan voor je behandelingen fysiotherapie. Maar het heeft wel onze voorkeur. Ik stuur je een link toe waar je meer informatie kunt nalezen over Plus Praktijken: 

https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/zorg-regelen/zorgzoeker/pluspraktijken/Paginas/fysiotherapi...

Ik hoor graag meer van je als er nog iets onduidelijk is! Groeten, Laura

Re: Alleen vergoeding fysiotherapie bij Plus Praktijken?

Fanatiekeling

Beste @Lies27,

Ik vind dat Plus-praktijken alleen goed zijn voor de zorgverzekeraar, niet voor de patiënt. De zorgverzekeraar eist van de zorgverlener een vinger in de pap. Deze praktijken geven wellicht ( eigenlijk zeker)  informatie aan de zorgverzekeraar door. Verder zijn de tarieven van de Plus-praktijken structureel hoger. Dus als de behandelingen van de aanvullende verzekering 'op' zijn, betaal je een hoger tarief dan bij een normale praktijk. Ook vind ik zelf de Plus-praktijken te groot van omvang.

Groet, Feina.