staar operatie moet ik daar 2 keer eigen risico voor betalen

Bezoeker

staar operatie eigen risico 2017 en 2018

staar operatie moet ik daar 2 keer eigen risico voor betalen

8 ANTWOORDEN

2 x eigen risico bij staar operatie

Nieuwkomer

Waarom moet ik 2 keer eigen risico betalen voor staar operatie?

Re: staar operatie moet ik daar 2 keer eigen risico voor betalen

Fanatiekeling

Er zijn officiele regels over de duur van een behandeling. Deze gelden landelijk en woden niet door de zorgverzekeraar of het ziekenhuis bedacht. Als de behandeling te lang duurt, dan wordt hij gesplitst in meedere onderdelen. Als een onderdeel in een nieuw kalenderjaar valt, dan kost dit weer eigen risico. 

In het algemeen kost bijna elke behandeling, die tegen het einde van een kalenderjaar gestart wordt, twee keer eigen risico, want de meeste behandelingen zijn niet in 2-3 maanden klaar. 

PS de regels over de maximale duur van een behandeling zijn in 2015 veranderd. Vóór dat jaar gold wèl dat er maar èèn factuur mogelijk was per behandeling. U bent niet de enige die zich hierin vergist. De zorgverzekeraars hebben dit nooit duidelijk gecommuniceerd.

Groet, Feina.

Re: 2 x eigen risico bij staar operatie

Community Manager

Welkom op de community @offer146. Goed dat je deze vraag hier stelt. Ik denk dat je 2 x een account hebt aangemaakt en jouw vraag ook 2 keer hebt gesteld. Ik zag namelijk ook deze vraag waarvan ik denk dat die ook van jou is. Ik stel voor dat we met die vraag verder gaan. Ook omdat @Feina daar al een antwoord geeft gegeven. 

Re: 2 x eigen risico bij staar operatie

Bezoeker

Zonnestraal heeft heel lange wachtlijsten en daar zijn wij de dupe van jullie groene land ik bel altijd als ik kosten maak nu dus ook met staar  operatie word mij diudelijk uitgelegd je krijgt maar eenmaal de kosten van eigen bijdrage al gebeurt in 2017  of 2018 maakt niet uit dit valt onder een behandeling slapelose nachten krijg ik hier van voel me erg belazerd groeten jans offerein

Webcare

Jans, is je operatie goed gelukt? 

Goed dat je ons forum weet te vinden voor je vraag @JansOfferein

Waarom betaal je 2 keer eigen risico over je behandeling?

Het ziekenhuis stuurt steeds na maximaal 120 dagen de rekening. Dat komt omdat een DBC-zorgproduct maximaal 120 dagen mag duren. Daarna start het ziekenhuis voor jou een nieuwe DBC, voor dezelfde behandeling. Dit gaat door totdat je behandeling stopt. Als je behandeling langer dan 120 dagen duurt, krijg je dus meerdere rekeningen. Over elke rekening betaal je eigen risico.​

Veel mensen hebben vragen over rekening van het ziekenhuis. De meestgestelde vragen en antwoorden hebben wij voor je op een rij gezet.

Dat lees je hier.

We weten dat het ingewikkeld is, ziekenhuisbehandeling en de verrekening hiervan.

Daarom maakten we nog een heldere uitleg waarin je stap voor stap van behandeling tot rekening kunt volgen hoe het werkt.

@Feina, dank voor reactie aan Jans.

Wil je de rekening in termijnen betalen kun je een een betalingsregeling aanvragen.

Mis je nog iets of wil je nog iets kwijt,

aarzel niet!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Community Manager

@JansOfferein. Ik zag dat we in 2 topics met jou in gesprek zijn over dit onderwerp. Daarom heb ik de topics even samengevoegd.

Om jouw privacy te beschermen hebben we jouw persoonlijke gegevens weggehaald. 

Mijn collega @Pauline heeft hierboven een antwoord aan je geschreven. Heb je daar wat aan? Of heb je meer informatie nodig? Laat het even weten, want dan kunnen we je beter helpen. Ik wil dan graag van je weten wat je vraag is. En waarover je graag meer informatie nodig hebt. Dan kijk ik even voor je. 

Fanatiekeling

@JansOfferein en @Corine V, kennelijk heeft Zilveren Kruis onjuiste informatie aan de telefoon gegeven. Het zou fijn zijn, als het telefoongesprek herbeluisterd kan worden, zowel door de klant als door jullie. Daaruit kan dan definitief geconcludeerd worden òf Zilveren Kruis de klant echt onjuist heeft ingelicht. In dat geval zou volgens mij coulance moeten worden toegepast, aangezien het ook gezien kan worden als opzet van de kant van de zorgverzekeraar. Immers de zorgverzekeraar haalt op deze manier twee keer eigen risico binnen. 

@JansOfferein zei "Zonnestraal heeft heel lange wachtlijsten en daar zijn wij de dupe van jullie groene land ik bel altijd als ik kosten maak nu dus ook met staar  operatie word mij diudelijk uitgelegd je krijgt maar eenmaal de kosten van eigen bijdrage al gebeurt in 2017  of 2018 maakt niet uit dit valt onder een behandeling slapelose nachten krijg ik hier van voel me erg belazerd groeten jans offerein

Groet, Feina.

Community Manager

We zijn al met @JansOfferein in gesprek @Feina. Onze telefoongesprekken worden leggen we altijd zeer nauwkeurig vast door middel van notities. En indien nodig zijn deze terug te luisteren. Om privacyredenen ga ik er hier iet verder op in.