Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

inzage in gemaakte zorgkosten

Nieuwkomer

Beste ZilverenKruis,

Ik heb deze week een declaratieoverzicht van jullie ontvangen per post. Daar staat aangegeven dat ik op Mijn Zilverenkruis kan kijken voor een specificatie van de bedragen, ofwel waarop is het bedrag dat ik moet betalen gebaseerd?

Ik kan dit nu nergens vinden, wellicht kunnen jullie mij helpen. Het is namelijk een flink bedrag waarvan ik niet zou weten waar het van is.

Alvast bedankt.

Mvg,

Annemijn

inzage in gemaakte zorgkosten

3 ANTWOORDEN

Re: inzage in gemaakte zorgkosten

Medewerker

Hallo @Annemijn,

van harte welkom bij de community, leuk om te zien dat je je vraag hier stelt!

Je kunt op 2 manieren zien waar het bedrag van is, de een is wat uitgebreider dan de ander. 

• Aan de linkerkant van de landingspagina staat een kopje "Mijn ontvangen berichten". Hier staan zaken zoals de polissen en declaratieoverzichten. In de declaratieoverzichten staan de laatst gedeclareerde nota's.
  • De andere manier is via "Mijn Zorgverbruik". Wanneer je deze hebt aangeklikt kan je in het volgende scherm een keuze maken voor het jaar. Hier kun je alle nota's vinden die gedeclareerd zijn door jouzelf of een zorgverlener.

Van de digitale omgeving Mijn Zilveren Kruis is ook een filmpje gemaakt. In dit filmpje kun je de mogelijkheden nog even rustig bekijken.

Declaratie overzicht zorgkosten

Nieuwkomer

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb 8 januari jl een brief ontvangen via de post over mijn 1e herinnering zorkosten.

Dit is een bedrag rond 965 euro. Zelf zou ik van alle kosten die er op staan een specificatie willen zien omdat ik hiervoor nog geen brieven er over heb gehad.

Zou dit mogelijk zijn?

Re: Declaratie overzicht zorgkosten

Medewerker

Hey @CynthiaMelaard,

Bedankt voor je vraag en van harte welkom op de community.

Jouw vraag of het mogelijk is om een gedetailleerde specificatie in te zien van de zorgkosten dat kan in een enkel geval via Mijn Zilveren Kruis

Dit geldt alleen voor de nota's die zijn ingediend door ziekenhuizen. Onder het kopje "zorggebruik" kun je kijken welke kosten er gedeclareerd zijn. Dit zijn dezelfde omschrijvingen als op de declaratieoverzichten, behalve bij nota's die ingediend zijn door ziekenhuizen. Op deze declaraties kun je klikken, vervolgens worden deze kosten uitgevouwen. Zo kun je niet alleen de omschrijving zien, maar ook de datum(s) waarop je een bezoek hebt gebracht aan het ziekenhuis. 

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.