een onwijs hoge onverwachte eigen risico nav een ongeluk welke ik niet kan betalen.

Nieuwkomer

Geachte heer/mevrouw,

Ik zit in de bijstand en daardoor had ik de eigen risico maximaal verhoogt met de gedachten dat als ik naar ziekenhuis ga (wat ik toch al zelden doe) dat het niet onder eigen risico valt en dus in principe gezond genoeg ben waardoor ik minimaal van een bepaalde zorg gebruik maak! Helaas ivm een ongeluk is er VOOR mij 112 gebeld en er is ambulance gekomen waardoor ik alsnog een acceptgiro heb gekregen voor ambulans kosten welke onwijs hoog zijn welke ik uiteraard niet kan betalen met mijn minimum inkomen (bijstand). Het is nu wel een feit dat ik ondanks de situatie de acceptgiro moet betalen waarbij ik nu de 1ste betalingsherinnering heb mogen ontvangen. Nu heb ik ook begrepen dat ik het nergens kan verhalen en dit zijn puur kosten voor de ambulance welke ik op zicht niet eens zou roepen had ik geweten dat ik het zelf moest betalen. Dan zou ik gewoon wachten tot ik doodga ofzo want in plaats van zo een absurde rekening te moeten betalen welke is ontstaan door iets wat ik niet in eigen handen had, zou ik het zelf oplossen en vervoer regelen al was ik daartoe niet in staat. Maar dus heb nu 1ste herinnering van een factuur welke ik niet kan betalen met mijn bijstand inkomen en stel ik jullie de vraag hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik heb inmiddels ook al begrepen dat het nergens te verhalen is dus wat stellen jullie voor?

In afwachting op uw reactie,

Ekrem Unnu

een onwijs hoge onverwachte eigen risico nav een ongeluk welke ik niet kan betalen.

4 ANTWOORDEN

Re: een onwijs hoge onverwachte eigen risico nav een ongeluk welke ik niet kan betalen.

Moderator

Goedemiddag Ekrem Unnu, allereerst wil ik je graag vragen hoe het met je gaat naar aanleiding van dat ongeluk? Ik hoop dat alles goed met je gaat!

Ik lees in je vraag dat je graag een oplossing wilt voor de rekening die je nu hebt gekregen omdat deze te hoog is om in een keer te betalen. Gelukkig bieden we daar een mogelijkheid voor. Je kunt namelijk bij ons een betalingsregeling afsluiten. Via zk.nl/betalingsregeling vind je alle informatie en kun je ook direct, door in te loggen met je DigiD, een betalingsregeling aanvragen.

Mocht je toch nog vragen hebben, laat je het even weten?

Re: een onwijs hoge onverwachte eigen risico nav een ongeluk welke ik niet kan betalen.

Bekend gezicht
ik vind dat zk zich in dit geval er wel heel erg makkelijk vanaf maakt , want als het een klein ongeluk is en je bent in staat om te lopen vind ik het ook belachelijk dat er dan toch een dure ambulance word gebeld en je mee MOET, terwijl een taxi al goedkoper is.

Bekend gezicht

Ik begrijp je frustratie!

Als er voor jou gebeld is dat je deze kosten moet betalen!

Maar aan de andere kan als neit gebeld was en je had iets..wat dan?

Gelukkig heb je de mogelijkheid om gespreid te betalen en geloof me ik weet wat bijstand is, is geen vetpot en geen pretje.

Probeer met zk tot een regeling te komen

Verder hoop ik dat alles inmiddels beter gaat met u?

Groetjes

Nanda

Medewerker

Beste Ekrem,

Heel vervelend om te lezen dat je een hoge nota hebt gekregen voor het eigen risico in verband met een ambulancerit. Dat de ambulance voor jou is gebeld is waarschijnlijk niet zonder reden geweest. En als de broeders op de ambulance van mening zijn dat je niet naar het ziekenhuis vervoerd hoefde te worden, dan zouden ze jou ook niet meenemen. In dat geval zouden er ook geen kosten in rekening worden gebracht. De ambulancebroeders hebben blijkbaar de afweging gemaakt dat je wel vervoerd had moeten worden.

Toch is er misschien nog een andere mogelijkheid. Je geeft aan dat er sprake is van een ongeval. Helaas geef je niet aan om wat voor een ongeval het gaat. Mocht het een ongeval zijn waar iemand anders voor verantwoordelijk is, dan kunnen deze kosten worden verhaald op die persoon. Misschien dat de afdeling verhaalszaken hierover binnenkort contact met u opneemt. Eventueel kunt u zelf ook al een melding doen als er sprake is van een ongeval veroorzaakt door iemand anders. Gebruikt u hiervoor deze link.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Vriendelijke groet,

Ron Burgers