aanmaningen na handmatige betaling zorgkosten

Geregelde bezoeker

Ik heb een keer  de zorgkosten handmatig betaald, en nu krijg ik steeds aanmaningen, eerste en tweede termijn, terwijl het betaalde bedrag geboekt wordt op toekomstige maandpremies ?

aanmaningen na handmatige betaling zorgkosten

8 ANTWOORDEN

Re: aanmaningen na handmatige betaling zorgkosten

Medewerker

@swart260

Welkom op ons forum, leuk dat je hier een vraag stelt!

Ik wil graag nakijken wat er precies op je polis gebeurt. Kun je daarvoor je relatienummer en geb. datum sturen in een privébericht, dan lopen we de betalingen na! Het kan niet de bedoeling zijn dat de kosten verkeerd worden afgeboekt natuurlijik!

Jochem

Geregelde bezoeker

ik weet niet hoe dat moet

Geregelde bezoeker

Op mijn bezwaar richting ZK bevatte het antwoord onder meer:

U accepteert niet dat wij uw betaling boeken op toekomstige termijnen. Ik vertel u graag wat er gebeurde.

U maakte uw betaling over met de kenmerk van premie januari
U gaf met de betalingskenmerk zelf aan om de betaling op premie januari te boeken. Omdat uw premie van januari al betaald was, gebruikten wij de betaling voor februari. De incassokosten voor uw zorgkostenrekening zijn daarom terecht.

Geregelde bezoeker

oudere berichtwisseling over een betaling op 24 dec naast de eerdere premiebetaling  voor december:

U vraagt waar wij uw betaling van € 236,06 voor gebruikten. Goed dat u e-mailt.

Wij gebruikten de € 236,06 als volgt:

• De premie van januari: € 197,11
  • Een deel van de zorgkostennota van 25 november 2015 : € 38,95

Er is van de zorgkostennota van 25 november nog € 180,64 over
U betaalde de € 251,08 nog niet los aan ons.

Wij vragen u € 180,64 te betalen voor 27 januari 2016

Geregelde bezoeker

U geeft aan dat u volgens de bank alles betaalde. Bedankt voor uw e-mail.

U betaalde al uw premies
U maakte rond 23 december 2015 € 236,06 over. Wij wisten niet waarvoor deze betaling bedoelt was. Wij boekten daarom merendeels van € 236,06 op de premie van januari 2016. U heeft hierdoor geen achterstand met premies. Let op: u gebruikt geen betaalkenmerk. Wij gebruiken uw betaling dan voor openstaande bedragen. Vermeldt u daarom altijd uw betaalkenmerk.

Wij stuurden u op 25 november 2015 een declaratieoverzicht
Wij vroegen u € 251,08 te betalen. Ik zie helaas ook niet op uw overzicht een betaling van € 251,08.

Wij vragen u € 180,64 te betalen voor 27 januari 2016

Geregelde bezoeker

2e herinnering betaling zorgkosten Postbus 444 2300 AK Leiden www.zilverenkruis.nl Zilveren Kruis Zorgverzekeringen N.V., KvK 30208637 Zilveren Kruis Ziektekostenverzekeringen N.V., KvK 31028587 Achmea Zorgverzekeringen N.V., KvK 28080300

Beste meneer ..........................t,

Deze brief gaat over de betaling van uw zorgkosten (eigen risico/eigen bijdrage). U ontving hier op 11 januari 2016 een 1e herinnering over. U moet binnen 14 dagen € 190,64 betalen U vindt een overzicht in de bijlage.

Dit zijn de betaalgegevens: Bedrag: € 190,64 Rekeningnummer: NL58 INGB 0000 0030 50

Op naam van: Zilveren Kruis Achmea Betaalkenmerk: 8001.1000.6419.8790 Let op: Het is belangrijk dat u dit 16-cijferig kenmerk bij uw betaling invult. Zo kunnen we uw betaling snel en foutloos verwerken. Als u niet op tijd betaalt, heeft dat gevolgen

● Wij hebben u al € 10,- extra kosten in rekening gebracht. Ontvangen wij uw betaling niet binnen 14 dagen? Dan lopen de kosten op tot € 25,-.

● Daarna vraagt een incassobureau of een gerechtsdeurwaarder u om te betalen.

● U betaalt de kosten van het incassobureau of een gerechtsdeurwaarder. 

Medewerker

Hey @swart260,

Met deze info kan ik nog niet heel veel.  Een privé bericht stuur je door op mijn naam te klikken.

Vervolgens opent zich een nieuwe pagina. Aan de rechterkant zie je staan in het blauwe balkje: "neem contact met mij op". Vlak daaronder zien je staan in het blauw onderstreept "Deze gebruiker een privé bericht sturen". Als je daar op klikt dan kun je je relatienummer ene geboortedatum vermelden. Zo kan ik met je meekijken wat er gaande is op jouw polis. Ik hoor graag van je!

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Geregelde bezoeker

IK had een klacht ingediend bij Achmea hierover op advies van webcare.

Kristel Gemser heeft eenmalig geprobeert mij te bellen, zonder beriicht of telefoonmummer achter te laten.

Uren later zond zij een mail met :

Beste meneer ........

U heeft een klacht over uw betaling van € 236,06 op 23 december 2015.

Wij krijgen nog € 190,63 van u

Van € 190,63 is:

• Restant eigen risico december 2015      € 180,64
  • Afschrijvingskosten                             €     9,99

Graag ontvangen wij uw betaling op:

Rekeningnummer:         NL58 INGB 0000 0030 50

Op naam van:               Zilveren Kruis

Betaalkenmerk:             156647389 -- De heer ...........

Wij stuurden u 29 januari 2016 een e-mail

In onze e-mail van 29 januari 2016 legden wij uit hoe wij uw betaling van € 236,06 verwerkten.

Ik gaf u graag telefonisch antwoord op uw vragen

Helaas lukte het mij niet u aan de telefoon te krijgen.

Ik sluit uw klachtendossier

Hieronder vindt u een overzicht van de verschillende vervolgstappen die u kunt nemen.

We staan u graag bij met raad en daad

Kijk op www.zilverenkruis.nl , daar vindt u antwoord op de meeste vragen. Op uw persoonlijke pagina kunt u heel eenvoudig uw gegevens inzien en wijzigen. U kunt met uw DigiD inloggen op www.zilverenkruis.nl/mijnzilverenkruis.

Als u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u een herbeoordeling bij ons aanvragen