Zorgkosten

Nieuwkomer

Hooi,
Ik regel voor mijn ouders en mij zelf de zorgkosten zo op zilverenkruis.
Een tijdje geleden kwam ik er achter dan ik voor meer dan 900 euro open had staan aan zorgkosten.
Van mij en mijn ouders.
Nu wilde ik een regeling treffen maar nergens kan ik die link vinden die der naar toe verwijst.
Ik heb toen via de chat aan gevraagd en die kon mij niet helpen.
Dus heb ik gebeld en ik krijg te horen dat ik moet afwachten op een brief.
Nu 3 maanden later nog geen brief en nog steeds openstaande bedrag.
Heeft dit iemand ook gehad? en wat heeft u er aan gedaan?

Ook vond ik dat ik slecht werdt gelopen aan de telefoon.

Want ik moest een toetstemming hebben via een brief van mijn vader omdat alles op zijn naam staan.
Ik heb die brief naar zilverenkruis toe gestuurd en na lange tijd wilde ik bellen van wegen die openstaande rekening helpen ze mij niet omdat ze niet die brief hadden gehad.
Ik alles uitgelegd dat me moeder niet goed hoort en mijn vader geen kennis van heeft dus dat ik alles regeld en nog niet goed geholpen.

• 2016
  • Betalingsregeling

Zorgkosten

1 ANTWOORD

Re: Zorgkosten

Webcare

Hoi Wendela,
Wat een vervelend verhaal! Waar je tegenaan loopt is dat wij voor financiële gegevens en medische gegevens de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) moeten volgen. Dit betekent dat wij (de meeste) zorgkosten alleen met de persoon zelf mogen bespreken, en financiële gegevens alleen met de verzekeringsnemer van een polis! De verzekeringsnemer is in dit geval je vader of moeder. Het komt er dus op neer dat wij heel zorgvuldig met privacy gevoelige gegevens om moeten gaan. 

Wij kunnen wel een machtigingsformulier toesturen zodat iemand anders gemachtigd kan worden om dat soort zaken met ons te bespreken. Uit jouw bericht begrijp ik dat jij dit formulier ook hebt toegestuurd. Ik kijk daarom graag even met jou mee. Zou je mij een privéberichtje kunnen sturen met de relatienummers van je ouders? Dan ga ik het er verder met je over hebben. Smiley Vrolijk

Groet,
Bart