Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wanneer schrijven jullie de jaarpremie af?

Bewerkt 
Voorbijganger

Goedemorgen,

Gisteren heb ik me aangemeld als klant. Daarbij heb ik gekozen voor jaarlijkse betaling. Krijg ik vooraf bericht wanneer dit bedrag wordt afgeschreven? Dan kan ik zorgen dat mijn saldo toereikend is.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Groet,

Anika

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Wanneer schrijven jullie de jaarpremie af?

OPGELOST
9 ANTWOORDEN

Re: Wanneer schrijven jullie de jaarpremie af?

Bewerkt 
Moderator

Hoi Anika,

welkom bij Zilveren Kruis!

De incasso vindt in januari plaats, maar ik kan helaas niet precies zeggen op welke datum.
Meer informatie over de premie betaling is hier terug te vinden.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Voorbijganger

Dank voor je reactie. Is ook niet bij benadering aan te geven wanneer het is? Of wordt het vooraf aangekondigd? Het is nogal een bedrag, dat ik (en ik ben niet de enige, vermoed ik) niet standaard op mijn betaalrekening heb staan.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Dit behoort eigenlijk per brief aan nieuwe klanten te worden doorgegeven. Ook zou het handig zijn als dit soort informatie op de website stond. Ik zag wel staan op welke dag van de maand er automatisch geincasserd wordt, maar het zou fijn zijn als er voor nieuwe klanten meer informatie beachikbaar was over de wijze van betaling.

Bewerkt 
Moderator

@ Anika001,
ik snap dat je dit wilt weten, maar het is geen vaste datum voor alle nieuwe aanmeldingen. Wil je een privébericht sturen? Dan kijk ik of de incasso (met datum) al op je polis te zien is.

@Elze,
de standaard-afschrijfdatum voor de incasso was op 29 december (eigenlijk de 27e, maar in verband met de feestdagen afgelopen december de 29e). Omdat niet alle aanmeldingen tegelijk verwerkt worden, kan ik geen algemene datum geven voor de incasso bij een aanmelding in de laatste dagen van afgelopen jaar. Verzekerden kunnen wel contact met ons opneme. Zodra de betaling in ons systeem staat, kunnen wij ook aangeven wanneer deze plaatsvindt.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Nieuwkomer

Heb er ook nooit meer bij stilgestaan nog, maar ik moet die jaarpremie ook nog betalen. Ben een nieuwe klant en in December overgestapt met hele gezin naar jullie. Maar nog nergens een bericht of wat dan ook gehad. Geld staat klaar op de spaar rekening er voor. Maar ik ben er van uit gegaan dat ik bericht krijg van over paar dagen wordt het afgeschreven? Maar omdat het nu bijna eind januari is ? Kunt u daar meer duidelijkheid over geven, o komt dat nog..

groetjes Erik

Bewerkt 
Voorbijganger

Bij mij is het begin deze week afgeschreven. Via een privé-bericht op dit forum was dat aangekondigd. Toch zou het inderdaad wel netjes/handig zijn als je een e-mail zou ontvangen met de aankondiging.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Bij jaarbetaling is automatische incasso meestal niet verplicht. Om dit soort problemen in de toekomst te vermijden raad ik aan om de toestemming voor automatische incasso in te trekken. Dan krijgt u voortaan gewoon een acceptgiro. Althans als Zilveren Kruis zo werkt. Ik heb dit zo meegemaakt bij andere zorgverzekeraars,

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Erik, ik kan openbaar niet op jouw situatie ingaan. Het forum is de komende dagen niet bereikbaar. Ik raad je aan via facebook, twitter of 1 van de andere kanalen hierover contact op te nemen.

Anika, we hebben een standaard incasso datum, als je premie dan niet kan worden afgeschreven proberen we het later alsnog. Je kunt je aanmelden voor betaling via de finbox, dan krijg je altijd een aankondiging om de premie te betalen. (dan maak je de premie ook zelf over). Ik heb geen andere optie voor je om dit vooraf te laten weten behalve acceptgiro. Dit kost je wel een euro extra per acceptgiro.

Bewerkt 
Starter

Mijn ervaring is inmiddels dat je bij jaarbetaling beter niet met automatische incasso kunt betalen bij ZK. Er is bij mij meer afgeschreven dan op de polissen vermeld staat. Hoe kan ik mijn teveel betaalde geld ooit terug krijgen? Met een acceptgiro heb je het toch meer in eigen hand.