Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wanneer de premie van januari betalen na overstap?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Beste heer/mevrouw/lezers,

In december heb ik mijn overstap van Menzis naar Achmea geregeld. Menzis werd in december 2014 nog wel afgeschreven (premie januari), maar dit is gecorrigeerd in januari. Eind januari werd keurig de premie voor februari door Achmea afgeschreven. 

Nu vraag ik mij af hoe het zit met januari. In feite heb ik voor deze maand bij beide partijen geen premie betaald. Wat is gebruikelijk? Wordt dit in februari dan verrekend (dubbel afgeschreven) of wordt dat aan het eind van het jaar recht gezet? 

Ik zou dit graag weten i.v.m. andere vaste kosten voor studie etc. (nog studerende). En het gaat niet om tien of twintig euro. 

Graag hoor ik hoe dit ervaren wordt/geregeld wordt.

Vriendelijke groet,

Nienke Nooij

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Wanneer de premie van januari betalen na overstap?

OPGELOST
6 ANTWOORDEN

Re: Wanneer de premie van januari betalen na overstap?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Beste Nienke,

Ik vroeg mij dit ook af.
Vandaag zag ik dat de premie voor januari en februari waren afgeschreven van mijn bankrekening.
U kunt er dus vanuit gaan dat Achmea de premies van januari en februari binnen nu en een paar dagen incasseert.

Mvg,

William

Bewerkt 
Moderator

Hoi ngnooij en Haasbroek,

Het antwoord van Haasbroek klopt inderdaad! Bedankt voor je bijdrage. 

@ngnooij Uiteraard kunnen we de incasso even voor je nakijken. Als je dit wilt zie ik graag een priveberichtje met je relatienummer en geboortedatum tegemoet zodat ik dit voor je kan nakijken. 

Alvast bedankt

Bewerkt 
Nieuwkomer

ik ben sinds januari 2015 bij jullie verzekerd maar nu heb ik voor deze maand 2 rekeningen gehad van de zelfde prijs eentje op 27-01-2015 en eentje op 29-01-2015. nu is mijn vraag hoe dit kan?

Bewerkt 
Medewerker

Hallo Loisp1,

Allereerst van harte welkom bij de vernieuwde community, leuk dat je ervoor gekozen hebt om je vraag hier te stellen!

Wanneer de polis na de tweede week van december is aangemeld konden we de premie helaas niet meer op de gebruikelijke datum incasseren. De gebruikelijke datum is de 27e van de voorafgaande maand, voor januari zou dit dus 27 december zijn geweest. Wanneer het bovenstaande het geval is is de premie voor januari en februari in 1 maand geïncasseerd.

Wist je overigens dat je in jouw digitale omgeving "Mijn Zilveren Kruis" een financieel overzicht kunt vinden? Dit is een nieuwe functie en geeft precies aan wat er is geincasseerd en waarvoor het was.

Nogmaals bedankt voor je vraag en hopelijk tot in de toekomst!

Nieuwkomer

Voor mij is hetzelfde van toepassing, ik ben te 1 januari lid van achmea, op 18 januari en 27 januari zijn de vaste bedragen van mijn maandelijkse premie afgeschreven. Nu kom ik erachter dat er dus nu, op 29 februari OOK NOG eens de premie is afgeschreven. Dus 3 keer voor 2 maanden. Graag duidelijkheid hierover.

Webcare
Webcare

Hallo @Dgoverde, leuk dat je ons forum hebt gevonden en hier je vraag stelt!
Je betaalt de premie altijd vooraf, en niet achteraf. 
Op 18 januari schreven wij de premie van januari af. Dat kon niet eerder omdat je waarschijnlijk eind december of in januari bent overgestapt naar ons. 
Op 27 januari schreven wij de premie van februari af.

Op 27 februari schreven wij de premie van maart af.

Je hebt nu 3 keer premie betaald voor de januari, februari, en maart.
Is het zo duidelijk voor je?
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.