Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wanneer betaal ik het eigen risico?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hier kan oude informatie staan. Lees ons Kennisbankartikel over het eigen risico. Die informatie is altijd up-to-date.

Het is nu bijna april en waarom hebben wij nog geen enkel factuur gekregen van het te betalen eigen risico?
Zo krijg je straks in 1 keer een hele hoge rekening en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.
En waarom kan ik op mijn zilveren kruis niet zien hoeveel eigen risico ik al gebruikt heb en hoeveel ik moet betalen.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Wanneer betaal ik het eigen risico?

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Eigen risico.

Fanatiekeling
Zilveren Kruis heeft onlangs gemeld dat de software voor het bekijken van de stand van het eigen risico klaar is. Zie link.

Re: Eigen risico.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Beste Carla_1110,

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is om pas laat met een rekening voor het eigen risico geconfronteerd te worden.
Wij zijn echter afhankelijk van het indienen van nota's door zorgverleners. Nota's worden vaak pas vele maanden later bij ons gedeclareerd, waardoor onze verzekerden op deze manier dus ook pas laat een rekening voor het eigen risico van ons krijgen.
Wij bieden de service om een betalingsregeling te treffen als je een hoge rekening van ons ontvangt.
Je kunt hiervoor contact opnemen met ons via 071-7510051.

Elze heeft een link toegevoegd hoe je kunt zien wat je al aan eigen risico verbruikt hebt.

Ik hoop dat alles zo duidelijk voor je is.
Ik verplaats je vraag naar het onderwerp Betalingen & Declaraties

@Elze30 bedankt voor het doorgeven van de goede link!