Waarom wordt de premie iedere keer op een andere datum afgeschreven?

Nieuwkomer

Vraagje, waarom wordt er iedre keer op een andere datum premie afgeschreven? Voorbeeld van mijn afschrijvingen:

5 november-16 november-15 december-8 januari-1 februari. Dit is erg lastig om rekening mee te houden. Ik heb nu maar aan aanvraag gedaan om betaling per acceptmail te doen, zodat ik het zelf iedere maand op dezelfde datum kan overmaken.......

• Eigen risico en premie

Waarom wordt de premie iedere keer op een andere datum afgeschreven?

1 ANTWOORD

Re: Waarom wordt de premie iedere keer op een andere datum afgeschreven?

Medewerker

Hey @myra62,

Deze incasso datums komen mij niet echt bekend voor. Wij hanteren in principe 3 incasso datums voor de premie afschrijving. Dit zijn de 24ste en 27ste voorafgaand aan de maand of de 1ste van de maand zelf. Dit hangt van de keuze van de verzekerde zelf af. Soms wil het wel zo zijn, dat de bank een betaling niet kan afschrijven dit kan diverse redenen hebben. Zij kunnen dan 2 dingen doen, het bedrag direct terug storten of nog eventjes vasthouden tot er wel geïncasseerd kan worden. Wordt het bedrag terug gestort, dan voeren wij een her incasso uit. Deze vindt dan vaak halverwege de maand plaats. Houdt de bank de betaling vast dan is het zo dat de betaling soms 4 á 5 dagen later alsnog wordt afgeschreven. 

De betaalmail is natuurlijk een uitkomst om de afschrijvingen in eigen hand te houden. Het blijft vervelend als de afschrijvingen random plaats vinden om wat voor reden dan ook. Wellicht kun je meedenken hoe wij het bovenstaande duidelijker kunnen communiceren? Iedere vorm van feedback is natuurlijk van harte welkom! 

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.