Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Waarom krijg ik mijn rekening 6 maanden na mijn behandeling?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Goedenmiddag,
ik heb in maart 2013 zorg ontvangen, en vandaag, 28-09 krijg ik een brief dat het bedrag op 17-10 automatisch word afgeschreven.
Is het normaal dat ik zo lang moet wachten? En waarom moet ik zo snel betalen terwijl ik wel een half jaar moet wachten op de rekening.
Ik vind dit een vreemde manier van zaken doen!

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Waarom krijg ik mijn rekening 6 maanden na mijn behandeling?

OPGELOST
1 ANTWOORD

Re: Betaling Nota's

Fanatiekeling
De rekeningen van het ziekenhuis kunnen inderdaad nog wel eens lang op zich laten wachten. Maar meestal is dat toch slechts 3 maanden. Daarom raad ik u aan om de kopie-factuur bij het ziekenhuis op te vragen. Daarop is hopelijk te zien op welke datum hij verstuurd is. ( gedateerd) . 

Het automatisch afschrijven van het eigen risico geeft ook mij ergernis, maar is wel normaal. U kunt volgens mij wel kiezen voor een acceptgiro. ( klantenservice?) Bij de meeste zorgverzekeraars is het zo geregeld, dat als u geen toestemming heeft gegeven voor automatische incasso voor de maandelijkse premie, er dan ook geen eigen-risico-incasso plaats heeft. Echter soms kan dat alleen als u de premie voor het jaar vooruit betaalt ( met 2-3% korting).