Waarom kan ik niet per acceptgiro een betalingsregeling afspreken?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo,

ik vraag mij af waarom je niet per acceptgiro je betalingsregeling over kan maken?

het zou enorm veel problemen voorkomen voor mij, maar ik denk ook voor heel veel andere burgers.

groetjes

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Waarom kan ik niet per acceptgiro een betalingsregeling afspreken?

1 ANTWOORD

Re: Betalingsregeling met acceptgiro

Bewerkt 
Webcare

Hoi @melaniefrowein,

Je eerste post zie ik! Dat is dan ook gelijk je eerste badge binnen. Smiley Vrolijk

Goeie vraag die je stelt.

Heel zakelijk gezien tref je een betalingsregeling over een betalingsverplichting die je niet kunt nakomen. Er wordt vanuit een bedrijf dan een optie gegeven om die betalingsverplichting alsnog na te komen, maar dat gebeurt dus wel allemaal ná dat die verplichting al voldaan had moeten zijn. Om van zo'n optie van 'voldoen na verplichtingsdatum' gebruik te maken, willen we wel dat we samen heldere afspraken maken die ook nagekomen worden. 

De vrijblijvendheid van een acceptgiro strookt niet met de afspraken die we op dat moment maken. Dus om te voorkomen dat er bij zo'n regeling een verzonden acceptgiro verloren gaat, men vergeet over te maken, "het even niet uitkomt" of andere redenen, bieden we de regeling alléén aan met automatische incasso!

Overigens kun je gerust weer terugschakelen naar acceptgiro zodra een getroffen regeling helemaal afgerond is hoor.

Is dat een heldere uitleg voor jou? Kudos dat je hier je vraag stelt in ieder geval!

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.