Waarom is er een bedrag van mijn rekening afgeschreven?

Bewerkt 
Starter

er is zomaar zonder overleg 64,64 euro van mijn rekening afgeschreven ik heb het dan ook gestoneerd ik wil eerst weten waar dat voor is en niet zomaar even afschrijven zonder iemand in te lichten

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Waarom is er een bedrag van mijn rekening afgeschreven?

3 ANTWOORDEN

Re: Waarom is er een bedrag van mijn rekening afgeschreven?

Webcare

Hey @peter3,

Incasseren zonder te informeren dat hoort natuurlijk niet! Aan het bedrag te zien gaat het hier om een eigen risico nota. Wat ik vaker zie gebeuren is dat het notificatiemailtje gemist wordt. Bijvoorbeeld doordat deze in ongewenste post terecht komt. In dit mailtje staat een verwijzing naar Mijn Zilveren Kruis. Onder "mijn ontvangen berichten" (dit vind je als je na het inloggen naar beneden scrolt rechts) het declaratieoverzicht. Ik ben even benieuwd of dit het geval is. 

Mocht je het nu niet fijn vinden dat alles digitaal wordt aangeleverd kun je je voorkeur ook aanpassen naar post. Dit doe je wederom na het inloggen aan de rechterkant bij "mijn digitale voorkeur aanpassen".  

Hulp nodig? Stuur gerust een privéberichtje dan kijk ik graag met je mee! 

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Starter

ik zie nu waarom ik bij moet betalen maar snappen doe ik het niet waarom of dat moet gebeuren ik ben verzekerd ,betaal eigen risico en moet toch bij betalen ik heb deze medicijnen nodig omdat ik hartpatient ben 

leef van aow en kan dit dus nooit betalen als ik ook nog wat te eten wil hebben 

dus ik weet niet hoe ik dit op moet lossen tenzij ik mij zelf in laat schrijven als asielzoeker of maar op een stoel gaat zittten zonder medicijnen en wachten op mijn begrafenis ,wat voor jullie prima uit zou komen 

hartelijk dank

Webcare

Hey @peter3

Het wettelijk eigen risico geldt voor iedereen die in Nederland verzekerd is. Ik begrijp dat dit veel geld is, maar voor veel mensen en chronisch zieken geldt dan ook dat zij ieder jaar het eigen risico moeten voldoen. Kortom ik begrijp dat het vervelend is, maar het is niets persoonlijks en geldt voor iedere verzekerde. Hoe dat eigen risico precies werkt en waarom het eigen risico er is daar hebben we een hele duidelijke uitleg over op onze website. Misschien wel even de moeite om door te nemen, zo kom je in het vervolg niet meer achteraf voor verrassingen te staan. 

Je geeft aan dat het veel geld is, weet dat het mogelijk is een betaling in termijnen te treffen met ons. Dit is natuurlijk kosteloos en kun je regelen via Mijn Zilveren Kruis

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.