Waar kan ik mijn digitale acceptgiro terugvinden?

Voorbijganger

ik heb posten openstaan die ik per digitale acceptgiro moet betalen

Volgens mij hoor ik die per mail te ontvangen, maar heb niets ontvangen

Zijn die acceptgiro's ergens in mijn Zilverenkruis te vinden?

Of heropvraagbaar

• Eigen risico en premie
  • Zilveren Kruis Online

Waar kan ik mijn digitale acceptgiro terugvinden?

10 ANTWOORDEN

Re: Waar kan ik mijn digitale acceptgiro terugvinden?

Medewerker

Hallo @Hendrik4711,

Welkom op de community en bedankt voor het stellen van je vraag hier. Met posten bedoel je dan alleen de premie van januari? Of gaat het hierbij om nog andere betalingen die openstaan?

Ik hoor graag van je, zodat ik je verder kan helpen met je vraag! 

Groetjes,

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Voorbijganger

Mijn gezinsjaarpremie. Je begrijpt dat ik belangrijk vind dat dat in 1 keer goed gaat met kenmerk e.d.

En nog een deel eigen risico van vorig jaar en nog een verrekening.

Maar maakt dat wat uit dan. Worden digitale acceptgiro's niet per mail verzonden?

En kan ik ergens op "Mijn Zilveren kruis" betalingskenmerken vinden of iets dergelijks?

Medewerker

Hey @Hendrik4711

Kun je mij een privéberichtje sturen met je relatienummer en geboortedatum? Dan kijk ik even mee naar jouw polis. Over de jaarpremie had je in dat geval gewoon een acceptmail moeten ontvangen. Er heeft bij nieuwe verzekerden een systeemstoring plaats gevonden, vandaar mijn vraag. Maar in jouw geval zou dit niet van invloed moeten zijn. 

Ik zie je berichtje graag tegemoet! 

Groetjes,

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Voorbijganger

Hoe stuur ik jou een privebericht?

Medewerker

Hey @Hendrik4711,

Je kunt op mijn naam klikken naast dit bericht, vervolgens zie je aan de rechterkant staan: Neem contact met mij op daaronder zie je ook de mogelijkheid om een privébericht naar mij te sturen. 

Ik hoor van je! 

Aaron

Medewerker

Bedankt Hendrik!

Het betaalkenmerk die geldt voor het eigen risico die in rekening is gebracht vindt je in het declaratieoverzicht van 6 januari 2016, onder "mijn ontvangen berichten" Ik kopieer even het stukje dat voor jou relevant is, ook kun je dit natuurlijk ook zelf nog even controleren:

Dit zijn de gegevens van de betaling:
  • Bedrag: € 647,38
  • Rekeningnummer: NL58INGB0000003050
  • Op naam van: Zilveren Kruis Zorgverzekeringen N.V.
  • Betaalkenmerk: 7621210004104482

Betreft de jaarbetaling kun je hetzelfde rekeningnummer gebruiken op naam van Zilveren Kruis Zorgverzekeringen N.V. De acceptmail is niet verzonden, het verbaast mij dat hier nog geen acceptmail van verzonden is. Geen storing bij ons bekend. Je kunt in dit geval het bedrag overmaken onder vermelding van je relatienummer en aangeven dat het om de jaarbetaling gaat. Een andere optie is om de 1e herinnering af te wachten. Dan zit er een acceptgiro bijgevoegd, mijn excuses daarvoor. Uiteraard heeft een 1e herinnering geen verdere gevolgen. Ik vind alleen de toon in de brief onterecht, vooral omdat het een fout van ons is! 

Ik hoop dat je iets kunt met dit antwoord?

Groetjes, 

Aaron

Starter

Ik heb hier even meegelezen omdat ik ook enige onduidelijkheid heb betreffende de acceptmail.

Heb ik het nu goed begrepen dat je alleen van de premie een mail krijgt?
En dat je dus andere bedragen (eigen risico b.v.) zelf moet overmaken naar het rekeningnummer dat in het declaratieoverzicht staat?

Medewerker

Hey @Iefke 

De betaalmail geldt inderdaad alleen voor de premie betaling. Voor het eigen risico geldt dat onze verzekerden  die hiervoor hebben gekozen (premie betaling via betaalmail) een acceptgiro thuis ontvangen. Dit zal voorlopig nog aan de orde zijn. Geeft jou dit meer duidelijkheid?

Groetjes, 

Starter

Dankje Aaron voor je reactie!

Hiermee weet ik voldoende, zij het dat ik nog geen acceptgiro gezien heb. Waarschijnlijk omdat we de post digitaal hebben gekregen. Ik zal het bedrag dan maar gewoon zelf overmaken, factuurnummer etc. staat vermeld in de brief.

Misschien wel een tip aan ZK om dit duidelijker te vermelden in de digitale declaratiebrief.

Medewerker

Hey @Iefke

Ik wilde er toch nog even op terugkomen! Ik was toch nog even benieuwd naar de werkwijze, omdat de informatievoorziening aangaf dat wij in dit geval altijd een acceptgiro toesturen. Zoals jijzelf al hebt aangegeven gaat het in de praktijk anders.

Het correcte antwoord: Wanneer de voorkeur van onze verzekerden op digitaal staat dan ontvangt men geen acceptgiro. Wij sturen dan alleen een digitaal declaratieoverzicht toe plus de notificatie mail. Een goed punt om dit duidelijker aan te geven in het digitale declaratieoverzicht. Ik zet een signaal hiervan uit bij mijn collega. Hou voorlopig het overzicht nog goed in de gaten, precies zoals je dat voorheen deed. Bedankt voor deze feedback!

Groetjes,