Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vervroegde incasso premie?

Bewerkt 
Voorbijganger

Bij het nagaan van onze inkomsten en uitgaven (vanaf december 2014) tot heden, constateerden wij dat ZKA kennelijk de incasso datum van de premie heeft vervroegd. Zo werd in de week december 2014 geind voor december 2014 en in de laatste week december voor de maand januari 2015.

En dat is sindsdien zo gebleven, waardoor wij nu als het ware 2x per maand premie betalen!

Duf, natuurlijk, dat dit niet eerder was opgevallen maar het is zo tegengesteld aan wat ZKA tot dan toe deed.

Is hier een verklaring voor? Ik kan me niet herinneren daarover vooraf info van ZKA te hebben ontvangen. Is ook niet in onze gegevens te vinden; althans de aankondiging dat de premiebetaling voortaan op andere wijze zal gebeuren.

Alvast dank.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vervroegde incasso premie?

6 ANTWOORDEN

Re: Vervroegde incasso premie?

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste Ritar1104, 

Het lijkt mij niet de bedoeling dat je in een maand twee keer premie betaalt. Je betaalt de premie vooraf. Vanaf januari schrijven wij elke 27ste voorafgaande aan de maand je premie af. Dit staat vermeld op jouw polisblad. Is dat de situatie? Of wil je dat ik met je mee kijk?  Stuur mij dan jouw relatienummer + geboortedatum toe? Ik zie jouw reactie dan graag tegemoet. Tot die tijd wens ik je een fijne dag toe.

Groeten Kawtar 

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.

Bewerkt 
Voorbijganger

Beste Kawtar,

Dank voor je bericht.

Moderator

Hi Rita, 

Ik begreep dat er wat onduidelijkheid was over het versturen van een prive berichtje. Ik heb daarom jou een prive berichtje gestuurd. Hier kan je dan gewoon op reageren mocht je willen dat ik even met je mee kijk op je polisSmiley Vrolijk 

Wellicht zijn er meer mensen met dezelfde vraag daarom nog even een kleine aanvulling op het antwoord van mijn collega Kawtar:

Het klopt dat de incasso datum sinds dit jaar (2015) veranderd is. We incasseren de maandelijkse premie op de 27e voorafgaande aan de maand waar het om gaat. In 2014 was dit nog niet het geval. Het volgende is dus de situatie:

Incasso 1 december voor de maand december 2014

Incasso 27 december voor de maand januari 2015

Incasso 27 januari voor de maand februari 2015 

Incasso 27 februari voor de maand maart 2015 etc. etc.

Mocht je graag de incasso datum weer op de 1e willen van elke maand zoals dit was in 2014 dan kan dit. Je kunt dit wijzigen op onze website

Starter

Waarom zo vroeg vroeger was het beter Bij Agis,altijd 1 week er voor werd een acceptgiro gestuurd,nu heel snel,betaal je net even niet op tijd(5dagen)krijg je meteen een bedreigings brief van snel betaalen,of 10 euro derbij geef mij maar AGIS!!!! dat was een pas een logo naam maar zilverenkruis  dat is gewoon shit,ik overweeg om bij een andere te gaan,want dit is gewoon klant stelen,waaneer jullie een fout maken,of te laat betalen,krijg ik toch ook niet 10 euro extra ?

Starter

eerste van de maand is bij mij de eerste van de maand en niet de 27ste.dit is gewoon stelen!!!

Webcare

Hoi El Chapo,

Allereerst bedankt voor je kritische noot. Wij horen altijd graag hoe klanten onze communicatie ervaren, ook als dit negatief is. Met dit soort signalen kunnen wij namelijk onze dienstverlening verbeteren.

De 27e is de incassodatum. Voor klanten die met acceptgiro's betalen geldt dit niet. Daar geldt gewoon betalen voor de 1e van de maand. In de 3e week van de maand wordt een acceptgiro verstuurd met daarin het verzoek om voor de 1e te betalen. Zo zijn de acceptgiro's deze maand op 14 juli de deur uitgegaan.

Wanneer de betaling een week na de 1e nog niet binnen is herinneren wij onze klanten hieraan. Ik vind het jammer dat je dit als bedreigingsbrief beschouwt, maar leg je graag uit waarom onze brieven zo zijn opgebouwd. Wij zijn wettelijk verplicht om in een herinneringsbrief te vermelden wat de gevolgen zijn als een betaling uitblijft. Dit is denk ik de reden dat veel mensen dit als "dreigement" ervaren. Zo is het absoluut niet bedoeld. Onze tekst is nu: "Heeft u nog niet betaald? Dan vragen wij vriendelijk om € x binnen 2 weken na briefdatum aan ons over te maken." Hoe zouden jullie dit willen zien? Moet er iets veranderd worden?

Ten opzichte van AGIS is hieraan niets veranderd. De brieven zijn hetzelfde, de data waarop wij de brieven versturen zijn ook hetzelfde. De incassodatum was bij AGIS altijd al de 27e van de maand, dus ook daaraan is niets veranderd. Verder kun je via deze link de incassodatum wijzigen naar de 24e, 27e of 1e van de maand.

Via zk.nl/denkmee kunnen verbeterideeën aangeleverd worden. Dus als jullie tips voor ons hebben over wat dan ook, horen wij het graagSmiley Vrolijk.

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.