Verspreid eigen risico alsnog aangevraagd

Voorbijganger

Hallo, 

Voor mijn partner heb ik begin februari verspreid eigen risico betalen aangevraagd. Ik ben laat maar ik heb besloten dat ik dit voor mijzelf ook nog graag wil. Kan dit nog wel voor dit jaar? Wat houdt het in voor de maanden die ik te laat ben? Wordt dit in 1 keer geincasseerd? 

Met vriendelijke groet, 

M. Bos 

Verspreid eigen risico alsnog aangevraagd

3 ANTWOORDEN

Re: Verspreid eigen risico alsnog aangevraagd

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi mbos! Het was in het begin van het jaar inderdaad nog mogelijk dit aan te vragen. Nu het traject loopt gaat dat helaas niet. Je kunt uiteraard wel altijd nog een betalingsregeling aanvragen wanneer je een declaratie overzicht binnen krijgt. Dus in die zin op dezelfde manier, maar dan vraag je de betalingsregeling achteraf aan. Overigens kan je via je Mijn Zilveren kruis pagina door te klikken op je eigen risico overzicht nu al gespreid betalen kunnen aanvragen voor 2017. 

Heb je zo voldoende informatie? 

Voorbijganger

Hoi Jeppe, 

Bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat ik deze vraag heb gesteld. Ik heb namelijk het verspreid betalen aangevraagd, maar nergens wordt duidelijk over welk jaar je dit aanvraagt. Zelfs in de ontvangstbevestiging die ik per mail heb ontvangen wordt daar niet over gesproken:

Beste mevrouw Bos

We nemen uw aanvraag in behandeling

De regeling voor gespreid betalen van het eigen risico is te zien in Mijn Zilveren Kruis als u de volgende keer inlogt. Is de regeling na 10 werkdagen nog niet te zien? Neemt u dan contact op met de klantenservice.

Hartelijke groet,

Annemiek Heijer
Directeur Klant Contact
Zilveren Kruis

Deze e-mail is automatisch aangemaakt. Reacties op deze e-mail lezen wij daarom niet.
Heeft u nog vragen? Neem contact op via onze klantenservice.

Mag ik vragen of adviseren om hierover meer duidelijkheid te geven op de website of ontvangstbevestiging? Ik was namelijk in de veronderstelling dat alsnog verspreid betalen over dit jaar had aangevraagd. 

Met vriendelijke groet, 

Mbos

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi mbos, goed dat je dit aangeeft. Lijkt me inderdaad waardevol om in de bevestigingsmail ook aan te geven wat de ingangsdatum is. Ik zal je tip doorgeven aan de collega's die gaan over Mijn Zilveren Kruis. Overigens komt het tijdens de aanvraag zelf wel heel duidelijk naar voren. Misschien vraagt die blauwe balk met je gegevens erin waar je het vinkje moet zetten wel gelijk de meeste aandacht, maar daarboven valt te lezen:

"In dit overzicht ziet u alle verzekerden. Bekijk hier alle lopende en beëindigde regelingen. U vraagt een regeling aan door de verzekerde(n) aan te vinken. Als u de regeling voor 13-02-2016 aanvraagt, gaat de regeling per 01-01-2016 in. Vraagt u de regeling aan na 13-02-2016 zal deze ingaan per 01-01-2017. Lopende regelingen beëindigt u door de verzekerde(n) uit te vinken. ​​".