Vergoeding ziekenhuis bij een Budgetverzekering

Starter

Hallo,

Heeft iemand van u ervaring met de budgetbasisverzekering van zilverenkruis?

Ik ben overgestapt naar zilverenkruis. Ik heb geen ervaring met de budgetverzekering. Als je naar een ziekenhuis moet en je kijkt op de zorgzoeker ,voor een geselecteerd ziekenhuis, gaat het dan altijd goed. wordt er dan 100% van de zorg uitbetaald?

Bij voorbaat dank,

Harry

Vergoeding ziekenhuis bij een Budgetverzekering

5 ANTWOORDEN 5

Re: Vergoeding ziekenhuis bij een Budgetverzekering

Fanatiekeling

Het ziekenhuis maakt geen verschil tussen BasisBudget- en BasisZeker-verzekerden. Als je bij vergissing toch 'n afspraak maakt in het verkeerde ziekenhuis, dan kun je er niet op vertrouwen dat het ziekenhuis je waarschuwt. En je moet erg opletten in de Zorgzoeker. De Blauwe Vinkjes zijn de gecontracteerde ziekenhuizen en de rose kruisen de niet-gecontracteerde ziekenhuizen. Het verschil tussen de verzekeringen geldt alleen voor ziekenhuizen, dus niet voor andere zorgverleners en ook niet voor priveklinieken. 

Ik neem aan dat je goed gecontroleerd hebt of jouw ziekenhuis WEL voor Budget gecontracteerd is? Let op: je moet de woonplaats EN je soort verzekering opgeven! ( kijk in de bijlage) Zet alvast in je agenda van 2019 dat je dit rond 10 december weer controleert!

PS er zijn weinig ziekenhuizen gecontracteerd. Op een landkaartje lijken het er meer, doordat ook alle "buiten-poliklinieken"een apart vinkje op het kaartje hebben. In de bijlage een landkaartje van Brabant. Er zijn slechts 2 gecontracteerde ziekenhuizen in Noord-Brabant,  namelijk het Amphia ( Breda Oosterhout) en het Jeroen Bosch (Den Bosch). Dus in Tilburg, Eindhoven, Bergen op Zoom, Roosendaal en Helmond is geen enkel ziekenhuis beschikbaar. In sommige delen van Nederland is het nog minder. 

Later toegevoegd: 

PS soms is een ziekenhuis wel gecontracteerd, maar niet voor alle behandelingen. 

Groet, Feina.

Starter