Vergoeding ziekenhuis bij een Budgetverzekering

Starter

Hallo,

Heeft iemand van u ervaring met de budgetbasisverzekering van zilverenkruis?

Ik ben overgestapt naar zilverenkruis. Ik heb geen ervaring met de budgetverzekering. Als je naar een ziekenhuis moet en je kijkt op de zorgzoeker ,voor een geselecteerd ziekenhuis, gaat het dan altijd goed. wordt er dan 100% van de zorg uitbetaald?

Bij voorbaat dank,

Harry

Vergoeding ziekenhuis bij een Budgetverzekering

5 ANTWOORDEN 5

Re: Vergoeding ziekenhuis bij een Budgetverzekering

Fanatiekeling

Het ziekenhuis maakt geen verschil tussen BasisBudget- en BasisZeker-verzekerden. Als je bij vergissing toch 'n afspraak maakt in het verkeerde ziekenhuis, dan kun je er niet op vertrouwen dat het ziekenhuis je waarschuwt. En je moet erg opletten in de Zorgzoeker. De Blauwe Vinkjes zijn de gecontracteerde ziekenhuizen en de rose kruisen de niet-gecontracteerde ziekenhuizen. Het verschil tussen de verzekeringen geldt alleen voor ziekenhuizen, dus niet voor andere zorgverleners en ook niet voor priveklinieken. 

Ik neem aan dat je goed gecontroleerd hebt of jouw ziekenhuis WEL voor Budget gecontracteerd is? Let op: je moet de woonplaats EN je soort verzekering opgeven! ( kijk in de bijlage) Zet alvast in je agenda van 2019 dat je dit rond 10 december weer controleert!

PS er zijn weinig ziekenhuizen gecontracteerd. Op een landkaartje lijken het er meer, doordat ook alle "buiten-poliklinieken"een apart vinkje op het kaartje hebben. In de bijlage een landkaartje van Brabant. Er zijn slechts 2 gecontracteerde ziekenhuizen in Noord-Brabant,  namelijk het Amphia ( Breda Oosterhout) en het Jeroen Bosch (Den Bosch). Dus in Tilburg, Eindhoven, Bergen op Zoom, Roosendaal en Helmond is geen enkel ziekenhuis beschikbaar. In sommige delen van Nederland is het nog minder. 

Later toegevoegd: 

PS soms is een ziekenhuis wel gecontracteerd, maar niet voor alle behandelingen. 

Groet, Feina.

Starter

Bedankt voor jouw antwoord. De ziekenhuizen bij mij in Drenthe zijn op Assen na allemaal geselecteerd en gecontracteerd. heb jij ook een budget basisverzekering? Ik zie dat geen enkele UMC is geselecteerd. Wat dat betreft zou het moeten lukken.

Harry

Fanatiekeling

Dan heb jij geluk @harry59

Inderdaad geen enkel Universitair Medisch Centrum. 

PS ik wil geen Budgetverzekering.  De reden zijn de schrijnende verhalen van Budget-verzekerden die toch in het verkeerde ziekenhuis terecht kwamen en dan duizenden euro's zelf moesten betalen. Eventueel kies ik wel voor een online-verzekering maar geen Budget. De Ziezo-Basis is maar €4 duurder dan de Ziezo-Budget. Ik voorspel dat er in 2019 een toename zal zijn in Online/Budget verzekeringen.

Groet, Feina.

Starter

Ik word nu ook geconfronteerd met het probleem. Slechts een gedeeltelijke vergoeding bij mijn standaardziekenhuis op 10 minuten fietsen. Nu moet ik minimaal een uur reizen om wel een volledige vergoeding te krijgen.

Resultaat => ik ga helemaal niet 😖 (met dank aan ZK).

ik ben van mening dat ZK moet streven naar een betere dekking en meer moet doen aan maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Vooral in deze tijd met de discussies omtrent de vervuilende verkeersbewegingen!

Webcare

Dag Marcel,

Ik zie dat je deze vraag ook in dit topic hebt gesteld. Voor de overzichtelijkheid en leesbaarheid heb ik daar een reactie geplaatst op jouw vraag.

Groeten,

Bas