Totale Zorgkosten Echtpaar 2016.

Bewerkt 
Voorbijganger

Beste mensen,

Vandaag een rekensom gemaakt waar wij echt van geschrokken zijn. De leeftijd van mijn vrouw is 61 en van mij 66 jaar.

Zorgverzekering: 2x € 106,46 per maand=€ 212,92x12=€ 2.555,04

Eigen risico: 2x € 385,00=€ 770,00-zijn wij al medio juni kwijt

Voorgeschreven medicijnen huisarts: plus minus € 325,00 per jaar

€ 2.555,04+€ 770,00+€ 325,00=€ 3.650,04

Waar gaat dat in hemels naam naar toe dat is toch voor de meesten onder ons niet meer te betalen.

Hier krijg je slapeloze nachten van en de schulden van menigeen lopen allleen maar op.

Groet, Geert&Miene

Met vriendelijke groet,

Geert van Voorn

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Totale Zorgkosten Echtpaar 2016.

8 ANTWOORDEN

Re: Totale Zorgkosten Echtpaar 2016.

Uitblinker

@Geert

net ook even gerekend,

gezin, 4 personen, jongsten 20 jaar......

polis inclusief aanvullingen dit jaar €6524,15

volgend jaar €6955,16

slik

Verwijderde account

Al die zorgen Kan Zilveren Kruis echt niets schelen ... zolang zij hun geld maar krijgen over onze ruggen.

Ze misbruiken gewoon de macht die zij van Den Haag hebben gekregen Smiley Verdrietig

Moderator
Moderator

Hallo @Geert

Het klopt dat de premie van de basisverzekering hoger is geworden. Hier lees je meer over de premie. Het is altijd verstandig jaarlijks te kijken of het pakket nog goed bij je past. Wij kijken natuurlijk graag even met je mee om te kijken of dat voor jullie zo is. Wil je mij dat laten weten?

De berekening is mij niet helemaal duidelijk. Ik snap niet wat jullie bedoelen met ‘Voorgeschreven medicijnen huisarts: plus minus € 325,00 per jaar’ dit zou dan toch onder ‘eigen risico’ vallen? Het totaal bedrag is dan € 3325,04.

Het is goed om te weten dat zorgtoeslag ook hoger gaat worden in 2016, het maximale bedrag zorgtoeslag stijgt met € 71,-. Is dit iets waar jullie al gebruik van maken?

@diadino24 Het is natuurlijk nooit leuk meer te moeten betalen Bedroefde kat.. Even in een ander perspectief..hebben jouw dochters ook maximale zorgtoeslag? Dan zou dat netto betekenen: nieuwe premie € 6955,16 – oude premie € 6524,15 = verschil € 431,01 – € 142 (extra zorgtoeslag) = per jaar € 289,01 / 12 = € 24,08 per maand ( € 6,- pp). Het eigen risico is dan niet meegenomen daar zit ook nog wat verschil in natuurlijk Smiley Knipoog.    

@meegja wij vinden dit enorm van belang! Wij gebruiken niet voor niks voor elke verzekerde € 133,- van de reserves om de stijging te beperken. Dit is alleen wel een eindig verhaal. Als wij nu meer van onze reserves gebruiken dan krijg je volgend jaar of het jaar daarop ineens een enorme klap. Dit is iets dat wij proberen te vermijden.

Uitblinker

@Jan daar zeg je zo iets....

meiden krijgen zorgtoeslag op hun naam en ik betaal de premie Smiley Knipoog

zie de zorgtoeslag dus maar als een extra spaarcentje voor de dames

Nieuwkomer

De meiden zouden van mij hun eigen verzekering mogen betalen. Dat deed mijn dochter ook, ze kreeg haar eigen zorgtoeslag en met een paar uurtjes werken kon ze haar eigen verzekering betalen.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Mijn dochter houdt zelfs over van de zorgtoeslag. Ze heeft een zorgverzekering ( andere zorgverzekeraar) met maximaal eigen risico voor ca. €71 per maand. Als ouders betalen wij de premie in een keer en vergoeden ook eventuele hoge eigen risico kosten. Meestal valt het mee. Dit jaar heeft ze pas €15 kosten gemaakt. 

Groet, Feina.

Voorbijganger

Goedemorgen Jan,

Voorgeschreven medicijnen huisarts, wij zijn beiden chronisch ziek en gebruiken diversen medicaties. Dat houdt in medicijnen-denk aan de pammetjes-die niet vergoed worden. Je gaat naar de apotheek en moet dan een bedrag betalen wat voor ons beiden plus minus € 325,00 kost uit eigen zak. Zorgtoeslag en huurtoeslag komen wij in 2016 voor in aanmerking omdat mijn inkomen € 4750,00 bruto lager uitvalt wat te maken heeft met mijn leeftijd, mijn aow uitkering is een lachertje na 48 jaar werken-waarvan 10 jaar pensioenopbouw-is het bedrag per maand € 730,18. Wat betreft premie van de basisverzekering zijn wij nog zoekende als ik vragen hebt neem ik wel contact op.

Groet,

Geert

Met vriendelijke groet,

Geert van Voorn

Moderator
Moderator

Hallo @Geert

Duidelijk, dit valt dan inderdaad ook onder zorgkosten die je zelf moet betalen. In sommige gevallen zijn deze kosten aftrekbaar. Hier lees je meer over aftrek zorgkosten. Wat een enorm groot verschil in inkomen! Ik hoop dat de toeslagen dat voor een groot deel compenseren. Het is goed om verzekeringen te vergelijken, wij helpen je natuurlijk graag met het samenstellen van het beste pakket.

Groet,

Jan