Tijdens je verhuizing een rekening ontglippen, Zilveren Kruis is hier niet schappelijk in!

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo allemaal,

In de maand Februari zat ik verplicht in een verhuizing omdat de woningbouwvereniging mijn oude huis gaat slopen. Ik heb hier gelukkig een mooi huis voor terug gekregen.

Tijdens deze verhuizing heb ik het één en andere moeten kopen en had dus blijkbaar te weinig geld op mijn lopende rekening voor de automatische incasso. De eerste herinnering kan ik nergens terug vinden,  maar de tweede kwam bij mijn nieuwe woning in de brievenbus. Zilveren Kruis heeft de eerste aanmaning verrekend in deze brief.

Omdat dit het geval was heb ik de helpdesk twee keer gebeld in beide gevallen zijn ze niet schappelijk en is de rekening gewoon voor mijzelf.

Wat mij dan dwars zit: ik betaal altijd gewoon mijn rekeningen, dit heeft de helpdesk bevestigd maar toch kunnen ze geen andere oplossing bedenken dan gewoon extra geld te vragen.

Is het normaal dat onze Zorgverzekeringen zoveel macht hebben om niet even een andere regeling te treffen in gevallen wanneer je andere dingen aan je kop hebt dan een verplichte zorgverzekering?

MvG 

Kuiper

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Tijdens je verhuizing een rekening ontglippen, Zilveren Kruis is hier niet schappelijk in!

1 ANTWOORD

Re: Tijdens je verhuizing een rekening ontglippen, Zilveren Kruis is hier niet Schappelijk in!!!

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hoi Edde507, het lastige is dat jij een aantal brieven niet hebt ontvangen. Ons incassotraject is wat ruimer dan ik teruglees in jouw verhaal. Allereerst proberen wij niet één maar twee keer automatisch te incasseren. De tweede incassopoging doen wij een week nadat wij van de bank horen dat de incasso niet lukt. Lukt het dan nog steeds niet? Dan sturen wij een eerste herinnering per papieren post. Onze eerste herinnering is altijd kostenloos. Je hoeft hier niets voor te betalen terwijl wij wel extra kosten maken die andere verzekerden moeten opbrengen. Wij kunnen geen kosten in rekening brengen voor de eerste herinnering. In de eerste herinnering staat een waarschuwing dat de volgende herinnering € 10,00 kost. Hiermee vullen wij niet onze zakken omdat de werkelijke kosten hoger liggen.

Heeft iemand meer tijd nodig om de betaling te voldoen? Dat kan altijd gebeuren. Het is dan wel noodzaak om eigen verantwoordelijkheid te nemen en ons een betalingsregeling te vragen. Wij kunnen deze niet aanmaken zonder toestemming en duidelijke afspraken over betaling. Wij kunnen er helaas niets aan veranderen als onze brieven niet aankomen vanwege een verhuizing of andere oorzaak. De betalingsverplichting blijft natuurlijk bestaan en is de verantwoordelijkheid van degene die onze producten afneemt. Wij bepalen niet hoe wij incassokosten rekenen in een vacuum. Hiervoor gebruiken wij namelijk het wettelijke incassotraject dat in Nederland geldt.

Het is natuurlijk heel vervelend om incassokosten te bepalen maar wij vinden het niet verantwoordelijk om andere verzekerden op te laten draaien voor de kosten van mensen die te laat betalen. Ik begrijp dat je 'andere dingen aan je hoofd hebt dan een verplichte zorgverzekering'. Wij willen ons ook zoveel met de zorg bezig houden en zo min mogelijk met de betalingen maar je kunt er altijd met ons uitkomen als je meer tijd nodig hebt. Het is wel noodzaak om hierover op tijd aan de bel te trekken. Mocht je nog problemen hebben met de betaling dan kun je hiervoor een betalingsregeling voor aanvragen - wij rekenen hiervoor geen extra rente of kosten. Lukt het met deze uitleg Edde507? Laat het vooral weten als je extra uitleg wilt of nog vragen hebt.

Anton

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.