Threatened like a thief

Voorbijganger

Hallo,

De manier waarop ik de afgelopen maanden ben behandeld hebben ertoe geleid dat ik heb besloten om een bericht achter te laten op het forum.

Ik heb vanwege prive omstandigheden een betaalachterstand gehad. Brieven ontvangen van Flanderijn en netjes betaald. Na een paar maanden, in de tussentijd zijn alle incasso's gelukt, ontvang ik emails en telefoons dat ik het een en ander nog moet betalen. Hoe kan dit als alle betalingen zijn gelukt? Waarom word ik niet netjes geinformeerd maar behandeld als een "dief"? Heel erg jammer dit. Ik heb betalingsbewijzen gestuurd maar hier wordt ook niks mee gedaan.

Ik hoor graag hoe dit opgelost gaat worden.

• Eigen risico en premie

Threatened like a thief

5 ANTWOORDEN

Re: Threatened like a thief

Community Manager
@Amsterdam-MU Welkom op de community. Erg vervelend dat je je als een 'dief' behandeld voelt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ontvang je telefoontjes en e-mails van ons of van het incassobureau? Als het gaat om betalingsherinneringen versturen we die per brief en niet per e-mail of telefoon. De reguliere werkwijze is als volgt: Na het betalen van de openstaande posten bij het incassobureau wordt een verzekerde afgemeld bij het Zorginstituut Nederland waarna de premiebetalingen weer via ons zullen verlopen. Als je wil kan ik meekijken naar jouw situatie. Stuur daarvoor dan je gegevens (relatienummer, geboortedatum en postcode en huisnummer) in een privébericht.

Voorbijganger
Bedankt voor jouw feedback. Een aanmelding bij ZI was niet eens het geval. Ik zal je mijn prive gegevens doorsturen.

Fanatiekeling

@Raoul schreef : "Na het betalen van de openstaande posten bij het incassobureau wordt een verzekerde afgemeld bij het Zorginstituut Nederland waarna de premiebetalingen weer via ons zullen verlopen." 

Dat was een duidelijk verkeerde aanname! 

Groet, Feina.

Voorbijganger

Beste Raoul,

Ik ontvang nog steeds meldingen en nu is het zover gegaan dat zelfs mijn aanvullende verzekering is geannuleerd. Ik wens een spoedige oplossing. De afgelopen jaar zijn er maar twee stornerigen geweest. Hoe kan dit in godsnaam? Ik word hier nerveus van.

Community Manager

@Amsterdam-MU Dat kan ik me goed voorstellen, dat dit onrust veroorzaakt. Heb je al contact opgenomen met het incassobureau? Zij kunnen je aangeven welke betalingen er gedaan zijn en of er betalingen zijn gestorneerd.