Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Terugboeking vanwege onvoldoende bestedingsruimte

Bewerkt 
Bezoeker

Mijn premie wordt na het afboeken weer teruggeboekt met de vermelding 'TERUGBOEKING VANWEGE ONVOLDOENDE
BESTEDINGSRUIMTE'. Wat houdt dit in? Betekent dat dat hij op een later tijdstip alsnog wordt afgeboekt? En hoe weet ik welk tijdstip dit gaat zijn?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Terugboeking vanwege onvoldoende bestedingsruimte

OPGELOST
6 ANTWOORDEN

Re: Terugboeking vanwege onvoldoende bestedingsruimte

Bewerkt 
Moderator

Hai Jan, goed dat je deze vraag stelt wanneer dit niet duidelijk voor je is.

Wanneer er wordt aangegeven dat er onvoldoende bestedingsruimte is was er op het moment van incasseren onvoldoende saldo op de rekening. Na 7 dagen gaan wij het bedrag opnieuw proberen te incasseren wanneer het gaat om de premie. Dit noemen wij een herincasso. Lukt het dan nog niet, dan zal je een acceptgiro ontvangen om de premie aan ons over te maken. Wanneer het gaat om een zorgkosten nota (bijvoorbeeld een rekening van het eigen risico) zal je na de eerste poging, die voor jou nu al geweest is, een acceptgiro ontvangen.

Kan je hiermee verder? Ik hoor graag of het allemaal gelukt is.

Bewerkt 
Bezoeker

Ah ok nu snap ik het, ik moet dus zorgen dat ik genoeg geld op mijn rekening heb staan.

Bewerkt 
Bezoeker

Ik heb zojuist een brief gevonden van 23 mei 2013, waarop dus staat dat de premie niet kon worden afgeschreven. Dat is dus langer dan 14 dagen geleden. Betekent dit dat ik nu mijn premie + 10? moet overmaken op het nummer dat op de brief staat?

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Als je ?10 meer moet betalen dan vermelden wij dat wel op de nota. Staat dat er niet bij dan kun je gewoon je premiebedrag overmaken onder vermelding van het acceptgiro nummer.

Kan je zo verder?

Bewerkt 
Bezoeker

Op de acceptgiro staat alleen mijn premiebedrag, maar in de bijgevoegde brief staat dat ik 10? meer moet betalen als ik niet binnen 14 dagen betaal. Aangezien ik de brief nu pas vond, zijn deze 14 dagen al verstreken. Dus ik neem aan dat ik mijn premiebedrag moet verhogen met 10? en dit overmaken zoals aangegeven op de acceptgiro? Of moet ik wachten op een nieuwe nota?

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Het is voor mij moeilijk te bepalen of je nu al aan die ?10 extra zit. Kun je mij je relatienummer sturen in een privé bericht? Dan ga ik het voor je na.