Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Stopt zilveren kruis mijn aanvullende verzekering bij een premieachterstand?

Bewerkt 
Nieuwkomer

had altijd een aanvullende verzekering van 3 sterren, nu blijkt dat ik die niet meer heb, komt dat omdat iok nu in de schuldhulp zit, en kan ik opnieuw een aanvullende verzekering aanvragen? 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Stopt zilveren kruis mijn aanvullende verzekering bij een premieachterstand?

OPGELOST
7 ANTWOORDEN

Re: Stopt zilveren kruis mijn aanvullende verzekering bij een premieachterstand?

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hallo Geavording, welkom op het forum.

Ik lees dat je schuldhulpverlening hebt, loopt dat nu goed? Bij een derde aanmaning verwijderen wij de aanvullende verzekering. In overleg met ons kunt u de aanvullende verzekering weer laten herstellen. Hier zijn voorwaarden aan, daarom raad ik u aan telefonisch contact op te nemen op 071-7510051 om dit te bespreken.

Update: Sinds 2015 is de ingangsdatum aangepast. Is het openstaande bedrag betaald? Dan is de ingangsdatum voor de aanvullende verzekering altijd 1 januari van het volgende jaar. Neem telefonisch contact op om de aanvullende polis weer aan te vragen. 

Ik verplaats uw vraag naar het forum betalingen en declaraties.

Re: Stopt zilveren kruis mijn aanvullende verzekering bij een premieachterstand?

Bewerkt 
Fanatiekeling

Heeft ZK duidelijk laten weten dat de AV is verwijderd? 

Het idee om een AV te verwijderen, in geval van schulden, vind ik heel goed. Immers de basisverzekering is het belangrijkst. Dus om te vermijden om in de wanbetalersregeling van het CVZ te komen ( met een masndpremie, incl. boetebedrag van ca. ?165), is het goed dat de AV wordt stopgezet.

Het lijkt me goed als ZK op het moment vsn stopzetting tevens aangeeft hoe en wanneer de AV weer kan worden aangegaan.

Bewerkt 

Elze,

verzekerde krijg altijd schriftelijk een waarschuwing in de aanmaningen dat wij bij uitblijving van de betaling AV's royeren. Als het royement dan ingaat krijgt de klant hier ook schriftelijk bevestiging van inderdaad.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Geeft ZK op het moment van royement ook duidelijkheid over de vergoedingen die al uitgekeerd zijn of waarop nog aanspraak mogelijk is? 
Wat gebeurt als er al een vergoeding is uitgkeerd die per jaar gemaximeerd is? bijvoorbeeld bij fysiotherapie? Als tijdens de verzekerde periode bij een driesterren verzekering bijvoorbeeld al 27 fysiotherapiebehandelingen zijn geweest? moet dat dan ook nog worden terugbetaald( gedeeltelijk). 
en wat gebeurt er als de verzekerde door het stopzetten grote schade lijdt ( bijvoorbeeld als er een operatie gepland staat, die door de AV vergoed zou worden).

Bewerkt 
Webcare

Hallo Elze30
Volgens de voorwaarden is er vergoeding als er op het moment van behandeling er een verzekering is die deze behandeling dekt.
Dus bij royement zijn de kosten voor eigen rekening als er op dat moment geen verzekerde behandeling is.
Jouw voorbeeld is correct, theoretisch kan een verzekerde dus voor een financiële tegenvaller komen te staan als er een behandeling niet verzekerd is.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Hoe wordt gehandeld in geval van een maximale aantal behandeling of maximaal bedrag per jaar? 
Bijvoorbeeld als iemand voor 27 keer fysiotherapie verzekerd is, en die behandelingen allemaal al gehad heeft en per 1 juli, dus halverwege uit de aanvullende verzekering wordt gezet? 

Bewerkt 

Beste Elze,

Als een aanvullende verzekering gedurende het jaar wordt geroyeerd en het maximum van een vergoeding is al bereikt, zal dit nooit naar rato worden verrekend. Er zal dus nooit iets achteraf teruggevorderd worden.