Registratie gespreid eigen risico

Starter

Ik denk een simpele vraag met een nom simpeler antwoord, maar kom er zelf niet uit. Ik heb dus gespreide betaling online aangevraagd. E.e.a. zou zijn verwerkt, maar hoe zie ik dat terug op het Polis- en Eigen Risco-verzicht? Heb het gecontroleerd, maar kan het niet vinden. Ben benieuwd

Registratie gespreid eigen risico

OPGELOST
9 ANTWOORDEN

Re: registratie gespreid eigen risico

Uitblinker

@Hans69

ik heb zelf ook even moeten zoeken, maar via "mijn zilverenkruis", inloggen met jouw DigiD.

dan in het overzicht onderaan naar "mijn eigen risico" gaan, dan aanklikken rechtsonder "Aanvragen"

en dan krijg je een overzicht van al de verzekerden op jouw polis met daarbij de mogelijkheid voor ieder individueel gespreid betalen aan te vragen of, zoals bij mij, staat er vanaf wanneer de regeling gespreid betalen actief is.

een beetje omslachtig, zou makkelijker zijn als dit direct in de eerste overzichtspagina meegenomen zou kunnen worden ;-)

groet mike

Gespreid betalen eigen risico 2016

Nieuwkomer

IK heb gespreid betalen eigenrisico aangevraagd en deze is vanaf 01-01-2016 actief maar er wordt geen geld ingehouden, kom ik net achter.

Hoe is dit mogelijk?????

Re: Gespreid betalen eigen risico 2016

Community Manager

@maurice1970 Geeft het antwoord van @diadino24 antwoord op je vraag? Als je wil dat ik even met je mee kijk, stuur dan je relatienummer en geboortedatum in een privébericht. 

Groet,

Raoul

Uitblinker

@maurice1970@Raoul

1e betaling wordt pas in februari ingehouden, dit als het goed is ivm de mogelijkheid die er is om tot 31 januari nog een basisverzekering af te sluiten (voor overstappers), daarna dus 10x €38,50 per maand afschrijven

Zie ook in de uitleg bij het eigen risico in mijn zilveren kruis 

Starter

Hallo Mike,

De inhoud van jouw laatste zin was en is ook mijn idee. Niettemin bedankt voor je reactie; ik ga dat eens controleren en zo nodig contact opnemen met de maatschappij, als er niet staat vermeld, wanneer de gespreide betaling actief is.

Hans  

Eigen risico gespreid betalen

Nieuwkomer
Goedemiddag, ik had online aangevraagd om mijn eigen risico gespreid te betalen, alleen heb ik en geen brief ontvangen, en is er al 375 van me rekening gehaald terwijl ik 10 dagen geleden online heb aangevraagd om mijn eigen risico gespreid te betalen.

Wat is het beste wat ik nu kan doen?

Met vriendelijke groet

Re: Eigen risico gespreid betalen

Moderator

Goedemiddag Consument1, het lijkt alsof er iets niet helemaal goed is gegaan. Je hebt vooraf gespreid betalen van het eigen risico aangevraagd, geen bevestiging gehad en er is ook in 1 keer een bedrag afgeschreven begrijp ik? Heb je, zoals @Diadino24 hier aangeeft, al eens in Mijn Zilveren Kruis gekeken?

Als je wilt dat ik even met je meekijk, zou je mij dan je relatienummer en geboortedatum willen sturen in een prive berichtje?

Re: Eigen risico gespreid betalen

Expert

@Michelle, misschien nog wel goed om te melden dat "het gespreid betalen van het eigen risico vooraf" voor 1 februari van het jaar waar het over gaat aangevraagd kan worden. Dit kan dan via mijn eigen risico pagina.  Heb je een nota gekregen van je eigen risico over het lopende jaar en wil je deze graag gespreid betalen? Dan kun je dit aanvragen bij Mijn financieel overzicht. Om het aan te vragen heb je wel je DIGid nodig. Voor beide regelingen vragen we geen kosten.

Bezoeker

Een jaar of 2 geleden kon je gespreid betalen, en kon dat gewoon via acceptgiro.

Als je dat nu wil ben je verplicht om over te gaan tot automatische incasso.

Je wordt steeds meer in een hoek gedwongen. Automatische incasso is ook een vorm van geen vertrouwen erin hebben  dat het betaald wordt. Zo worden regeltjes elke keer aangepast.