Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Prijsverhoging door collectiviteitskorting

Bewerkt 
Voorbijganger

Beste medewerker,

Ik werk in het onderwijs als wiskunde docent en kan via mijn werkgever korting krijgen op mijn premie. Dit is 10% voor mijn basisverzekering en 15% voor een aanvullende verzekering. Nadat ik alles heb geselecteerd en aangegeven heb dat ik in het onderwijs werk, krijg ik 10% korting op mijn basisverzekering. Tot zover geen probleem. Maar kan iemand mij uitleggen waarom bijvoorbeeld een 3* aanvullende verzekering van ?18,50 naar ?26,75 wordt verhoogd en daar 15%  korting op gegeven wordt? Eindresultaat is dus ?22,74. Een verhoging van ruim 4 euro. Dit is helemaal geen korting van 15% maar juist een prijsverhoging van 23%!!  

Graag een helder antwoord. Alvast bedankt.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Prijsverhoging door collectiviteitskorting

OPGELOST
7 ANTWOORDEN

Re: Prijsverhoging door collectiviteitskorting

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hallo Dimitri, top om te zien dat je je weg naar het forum hebt gevonden.

Ik ga het graag voor je na. Heb je voor mij het collectiviteitsnummer van je werkgever? Dan check ik waarom dit de premie is.

Ik verplaats dit topic naar het forum voorwaarden en vergoedingen.

Voorbijganger
Collectiviteitsnummer: 207047110

Zilveren Kruis werkt normaal gesproken met een leeftijdsafhankelijke premie voor de aanvullende verzekering. Dat is bij dit collectief niet. Er wordt 1 premie bepaalt voor alle leeftijden en daarover berekenen wij die 15% korting. Vandaar dat u nu duurder uitkomt.

Fanatiekeling
Oh, dat wist ik niet, dat bij (sommige? ) collectieven niet met de leeftijdsafhankelijke premie wordt gewerkt.