Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Prijsverhoging door collectiviteitskorting

Bewerkt 
Voorbijganger

Beste medewerker,

Ik werk in het onderwijs als wiskunde docent en kan via mijn werkgever korting krijgen op mijn premie. Dit is 10% voor mijn basisverzekering en 15% voor een aanvullende verzekering. Nadat ik alles heb geselecteerd en aangegeven heb dat ik in het onderwijs werk, krijg ik 10% korting op mijn basisverzekering. Tot zover geen probleem. Maar kan iemand mij uitleggen waarom bijvoorbeeld een 3* aanvullende verzekering van ?18,50 naar ?26,75 wordt verhoogd en daar 15%  korting op gegeven wordt? Eindresultaat is dus ?22,74. Een verhoging van ruim 4 euro. Dit is helemaal geen korting van 15% maar juist een prijsverhoging van 23%!!  

Graag een helder antwoord. Alvast bedankt.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Prijsverhoging door collectiviteitskorting

OPGELOST
7 ANTWOORDEN

Re: Prijsverhoging door collectiviteitskorting

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hallo Dimitri, top om te zien dat je je weg naar het forum hebt gevonden.

Ik ga het graag voor je na. Heb je voor mij het collectiviteitsnummer van je werkgever? Dan check ik waarom dit de premie is.

Ik verplaats dit topic naar het forum voorwaarden en vergoedingen.

Voorbijganger
Collectiviteitsnummer: 207047110

Zilveren Kruis werkt normaal gesproken met een leeftijdsafhankelijke premie voor de aanvullende verzekering. Dat is bij dit collectief niet. Er wordt 1 premie bepaalt voor alle leeftijden en daarover berekenen wij die 15% korting. Vandaar dat u nu duurder uitkomt.

Fanatiekeling
Oh, dat wist ik niet, dat bij (sommige? ) collectieven niet met de leeftijdsafhankelijke premie wordt gewerkt.

De leeftijdsafhankelijke premies maken normaal gesproken, een sprong bij 30 jaar, bij 45 jaar en bij 65 jaar . De premie voor de eenster varieert tussen de ?6,55( tm29 jaar) en de ?10,25( vanaf 65 jaar). En de viersterren varieert tussen de ?35 en de ?59 euro. ( in 2014) . De premies van 2013 kan ik niet meer vinden op de website. Wel de premies van het collectief VNG+IPO+UWV: deze heeft geen leeftijdsafhankelijke premie. De prijs van deze verzekering in 2013 was tussen de ?6,86 ( eenster) en de ?44,85. ( viersterren). 

Voorbijganger
Ik begrijp de reden maar ik ben er niet tevreden over. Ik ben nog niet zo oud.

basis+ 3*aanvullend :

via mijn werkgever ( werken in het onderwijs)  89,96+ 22,74= 112,70

via Fitclub( toegankelijk voor iedereen)  94,95+ 16,65= 111,60

Dit is opmerkelijk. Oudere mensen in het onderwijs hebben er waarschijnlijk profijt van maar jongeren dus niet. 

Fanatiekeling
Het is te begrijpen dat ZK bij werkgeverscollectieven geen leeftijdsafhankelijke premie heft. Er moet ook een soort solidaritiet binnen het bedrijf zijn. 

Ik vind dat leeftijdsafhankelijke premies niet prettig zijn. Zo kan de verzekeraar zich wel aantrekkelijk maken voor jongeren. Maar ik vind dat de verzekeraar de leeftijdsafhankelijkheid niet duidelijk genoeg maakt. 

Dimitri, ik snap dat het voor jou niet leuk is dat je op dit moment meer betaalt. Blijf je werken in het onderwijs dan heb je er wel langer profijt van dan "last van". Het is de afspraak die we hebben gemaakt, dus ik kan er geen verandering in brengen voor je. Het is aan jou om te kiezen voor deze polis of niet.