Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Premiestijging 2016

Verwijderde account
N/A

Net vandaag bekend geworden dat Zilveren Kruis haar premies met 7 Euro p/m verhoogd en daarmee de koploper is wat betreft de premiestijgingen. Hier bovenop komen uiteraard dan nog de stijgingen van de premies voor de evt. aanvullende verzekeringen die ook weer leeftijdsafhankelijk zijn.

Uiteraard is dit te belachelijk voor woorden. Nogmaals het bewijs dat Zilveren Kruis er dus zit voor zichzelf maar echt niet voor ons.

Wees verstandig en verlaat deze uitzuigers, er zijn veel betere en goedkopere verzekeraars. UIteraard 1 pot nat want het gaat ze maar om 1 ding: geld en macht. Maar Zilveren Kruis spant de kroon.

Ik ben iig weg. Had ze vorig jaar nog een kans gegeven maar deze finaciele bloedzuigers zijn mijn geld niet meer waard!!!!!!

Premiestijging 2016

9 ANTWOORDEN

Re: Premiestijging 2016

Nieuwkomer

naar welke zorgverzekeraar ben jij overgestapt?

Moderator

Hoi Meegja, leuk dat je de community weer gevonden hebt. Jammer dat de termen uitzuigers en bloedzuigers hierbij moeten komen kijken. 

Ik snapt dat je schrikt van de premie. De zorgkosten stijgen en daarmee dus de nominale premie die jij en ik betalen. Waar ligt dat dan aan? Daar zijn meerdere reden voor die je in ons blog kan lezen. Dit is natuurlijk een onderwerp waar op dit moment veel over gesproken wordt. Directievoorzitter Norbert Hoogers is daarom eerder deze week bij ons aangeschoven om vragen te beantwoorden. Veel van deze vragen gingen over de premiestijging, reserves en de gezondheidszorg in Nederland. 

Ook overstappen komt in dit topic aan bod. Norbert: “ Je wil kijken bij de concurrent en eigenlijk vind ik het heel goed dat je rondkijkt om zo te kiezen wat bij je past. Dat gaat niet alleen over premie maar ook over wat wordt vergoed. Past de natura verzekering bij je, restitutie of misschien zelfs een selectief product waardoor je goedkoper uit kan zijn. Belangrijk dat je heel bewust kiest en dat kost misschien even tijd. En kijk dan ook naar de premies van de aanvullende verzekering want die zijn bij ons scherper dan bij onze concurrenten. “ Misschien goed om het topic eens te lezen? Ben benieuwd wat jullie er van vinden Meegja en Danielle.

Starter

Ik vind de premie van Zilveren Kruis juist best goed als je ook kijkt naar de vergoedingen die ertegenover staan. Je kunt wel overstappen naar de goedkoopste van NL maar als je dan nagenoeg niks vergoed krijgt ben je nog niet voordelig uit.

Wat is de premiestijging van de aanvullende verzekering?

Starter

Dag,

Is het correct dat de premie voor de aanvullende verzekering (Aanvullend *** plus Aanvullend tand ***) per 1-1-16 is gestegen met meer dan 20 Euro?

Met vriendelijke groet,

Paul Hamers

Re: Wat is de premiestijging van de aanvullende verzekering?

Moderator

@hamer263 Welkom! Leuk dat je een account hebt aangemaakt. 

Ik heb je topic even verplaatst naar dit topic. Hier gaat het namelijk ook over de premiestijging.

Premie's zijn bijvoorbeeld afhankelijk van leeftijd en afspraken vanuit de collecitiviteit (kortingen). 

Ik heb even gekeken naar de twee verzekeringen die jij noemt: de aanvullende en de tandartsverzekering, beide met 3 sterren. 

Als ik dan kijk naar de kale premie (zonder kortingen) in de leeftijdscategorie 18 t/m 29 jaar, dan zie ik de volgende stijging: 
Aanvullende verzekering van 3 sterren: € 20,50 naar € 23,00.

Tandartsverzekering van 3 sterren: € 27,70 naar € 28,95.

Zoals je hier leest, is er inderdaad sprake van een premiestijging. De hoogte van dit verschil kan dus per situatie verschillend zijn. Heb je het dan over een stijging van +20 euro per maand of per jaar? Als ik kijk naar de aanvullende verzekering (in bovenstaand voorbeeld), dan zit ik inderdaad op +20 euro. 

Is dit informatie waar je naar opzoek bent? 

Wil je meer lezen? Kijk dan ook eens naar de linkjes die mijn collega Michelle heeft plaatst in dit topic! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Dag Eva,

Bedankt voor je snelle reactie. Mijn premie is per maand meer dan 20 Euro gestegen; van 139,28 Euro naar 163,51 Euro per maand. De aanvullende verzekering is nu 59,53 Euro en was 38,53 Euro. Ik heb een Ex Collectief (205504578) verzekering.

Groeten Paul

Webcare

@hamer263Ik heb het collectief nagekeken. Wil je veranderen? Je kunt het collectief nog wijzigen Paul. Dit kan per de 1e van de nieuwe maand. Dus per 1 maart. Check svp de collectiviteitzoeker voor het vinden van de collectiviteit die bij je past.

Je kunt dit wijzigen in Mijn Zilveren Kruis.

Laat je het me weten als je hier vragen over hebt Paul?

groet, Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling

Wat is een ex collectief? En hoe is deze premiestijging dan specifiek te verklaren?

Groet, Feina.

Moderator

@Feina het gaat hier om een collectiviteit voor voornamelijk ex werknemers van een bedrijf. Hier waren kortingsafspraken voor gemaakt en deze zijn in 2016 anders dan in 2015. Zoals je wellicht uit het verhaal al hebt begrepen zijn de kortingen in 2016 minder hoog dan dat ze in 2015 waren. Dit verklaart het premie verschil.