Premieoverzicht , leeftijdstoeslagen en "aanvullend exclusief".

Fanatiekeling

Waar kan ik het premie-overzicht 2018 vinden ? Inclusief aanvullende verzekeringen, inclusief "aanvullend exclusief" en inclusief de leeftijdstoeslagen?

Groet, Feina.

Premieoverzicht , leeftijdstoeslagen en "aanvullend exclusief".

19 ANTWOORDEN

Re: Premieoverzicht , leeftijdstoeslagen en "aanvullend exclusief".

Community Manager

Bedoel je deze pagina, @Feina? Of mis je daarop nog informatie?

Fanatiekeling

@Corine V,

Ik bedoel deze pagina https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/zorgverzekering/veranderingen/Paginas/premies.aspx inderdaad. 

Maar daar ontbreekt de prijs van de " Aanvullend Exclusief".  En waar kan ik de polisvoorwaarden voor de Aanvullend-Exclusief vinden?

Ook zou ik graag weten, hoe ik deze pagina had kunnen vinden. Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukte me niet. Ik heb gezocht op prijs, prijzen, premies, premieoverzicht op de website en ik heb het ook via googelen geprobeerd. 

Groet, Feina.

Community Manager

Goede feedback @Feina. Ik ga deze doorgeven aan mijn collega's van Online. Ik laat je nog weten of/wat zij ermee gaan doen.

De polisvoorwaarden van de Basis Exclusief staan aan de rechterkant in het serviceblok op de pagina over de Basis Exclusief, zie https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/zorgverzekering/basisverzekering/Paginas/Basis-Exclusief.as...

Fanatiekeling

@Corine V

Ik wil de polisvoorwaarden van de Aanvullend Exclusief weten, dat was mijn specifieke vraag.

Groet, Feina.

Community Manager

@Feina: De voorwaarden van de Aanvullend Exclusief staan op de pagina over de Basis Exclusief, in het serviceblok 'handige links' aan de rechterkant.. Naast de voorwaarden voor de Basis Exclusief staan er ook de voorwaarden genoemd voor de Aanvullend Exclusief. Zie pagina 3: 'In artikel 41.1 van de ‘Vergoedingen aanvullende verzekeringen’

leest u vervolgens waar u, afhankelijk van het type aanvullende

verzekering dat u heeft afgesloten, recht op heeft.'

En ze staan bij 'Downloads' onder het tabje 'Voorwaarden', 1e bullit. Ze zijn onderdeel van de 'Voorwaarden basisverzekeringen inclusief aanvullende en tandartsverzekeringen en Extra Vitaal'. Op pagina 2 leggen we uit hoe de voorwaarden zijn opgebouwd.

Fanatiekeling

@Corine V

De aanvullende verzekering met de naam " Aanvullend Exclusief" staat NIET genoemd in de genoemde polisvoorwaarden. Zie het screenshots.

Groet, Feina.

Community Manager

Ik ga even hulp vragen bij mijn collega van Product Managent, @Feina. Zij weten alles over de polisvoorwaarden. Je hoort later nog van mij!

Community Manager

Ik heb een antwoord gekregen van mijn collega van Product Management @Feina. Zie:

'De polisvoorwaarden van de AV Exclusief zijn hetzelfde als voor de reguliere Sterrenlijn. Echter bij een aantal vergoedingssoorten waarin in de reguliere AV-lijn de vergoeding is beperkt tot alleen gecontracteerde aanbieders is deze bij Exclusief dat niet beperkt tot alleen gecontracteerde aanbieders. Verder geldt voor een aantal vergoedingen zoals bijvoorbeeld fysiotherapie dat de vergoeding bij niet-gecontracteerd beperkt is tot 75% van het gemiddeld gecontracteerd tarief, maar tot 100% marktconform.

Er is bij mijn weten nooit gekozen om dit in de vergoedingentool te verwerken aangezien er slechts enkele honderden klanten deze AV Exclusief hebben'.

Bijgevoegd de polisvoorwaarden voor exclusief.' (zie bijlage onderaan dit artikel)

Voor de volledigheid: de tarieven niet gecontracteerde zorg zijn te raadplegen op de website. Daar zie je per zorgsoort wat de tarieven en de te vergoede percentages zijn.

Fanatiekeling

@Corine V

Opvallend: het erratum zit hier wel VAST aan de polisvoorwaarden ( bij de  andere polisvoorwaarden niet) . 

https://forum.zilverenkruis.nl/agbdu52854/attachments/agbdu52854/Premie/1720/1/Voorwaarden-2018-Basi...

Groet, Feina.

Community Manager

Ik geef dit even door aan mijn collega's van Online, @Feina. Zij kunnen dit verder voor de website oppakken!

Fanatiekeling

@Corine V, je hebt dit eerder doorgegeven aan de collega's van Productmanagement. Dit is ook de collega waar je bovenstaande polisvoorwaarde Exclusief van kreeg. Dus misschien kun je het bij hem ook nog eens proberen? Heb je in het topic van kruis46 van 15 februari ( verstekken van medicijnen langer dan 3 maanden) gezien dat jij je daar vergist hebt? En ben je het dan met me eens dat een erratum dat aan de polisvoorwaarden VAST zit, noodzakelijk is? 

Zie bijlage met het onderwerp " aflevertermijn medicijnen" van  6 januari 2018. 

Groet, Feina.

Community Manager

Scherp @Feina. Mijn collega's van Product Management gaan over de (opmaak) van de polisvoorwaarden. Bij hen ga ik navragen hoe het nu zit met de addendums. Mogelijk heb ik de uitleg die ik van hen gekregen heb, onjuist verwoord in het topic.

Mijn collega's van Online zorgen dat de juiste informatie en downloads op de website staan. Hen heb ik inmiddels gevraagd of de pdf met de voorwaarden inclusief het addendum ook op de website geplaatst kan worden.

Fanatiekeling

@Corine V, dank voor jouw moeite. En ik hoop echt dat het lukt, in het belang van alle verzekerden, maar ook in het belang van de apotheken.

Groet, Feina.

Community Manager

Ik ben het nog aan het uitzoeken @Feina. Maar zodra ik iets zinnigs te melden heb, laat ik het weten!

Community Manager

Op de pagina van de Basis Exclusief en bij Downloads staan nu de voorwaarden van de Basis Exclusief inclusief de wijzigingen, @Feina. Je ziet de wijziging als je bij het openen van de pdf naar boven scrollt.

Ik heb gevraagd of de wijzigingen in het reglement Farmacie ook samengevoegd kan worden met het reglement zelf. Hierop heb ik nog geen bevestigend antwoord gekregen.

Fanatiekeling

@corine, fijn dat het nu gedeeltelijk is opgelost: het addendum ( dit zijn de wijzigingen die OP 1januari 2018 zijn aangebracht), zit nu aan het polisvoorwaarden-document vast. 

Een probleem is inderdaad nog het farmaceutisch reglement. Als het addendum daar niet aan vastgekoppeld wordt, dan is de kans dat de wijziging van 1 januari 2018 wordt opgemerkt bijzonder klein. Van de andere kant is het addendum een onding, in zoverre het niet herkenbaar is als onderdeel van een farmaceutisch reglement. Ja zelfs is het mogelijk dat het farmaceutisch reglement inclusief addendum niet herkend wordt als farmaceutisch reglement. Een betere oplossing is om een lege voorlooppagina toe te voegen, met een verwijzing naar het addendum van de polisvoorwaarden , onder benoeming van het artikelnummer. (Zo is het namelijk in 2017 ( zie bijlage) ook met het hulpmiddelenreglement opgelost: ZK was daar te laat mee, enkele andere Achmea-verzekeraars hadden dat beter opgelost: is het misschien een idee om te kijken hoe Prolife of Avero Achmea dit hebben opgelost?) 

Groet, Feina.

Community Manager

Als het goed is komt er een nieuwe pdf waarin het addendum gekoppeld is aan het reglement @Feina. Ik heb daarvan een toezegging van Product Management. Zij gaan dit verder regelen met mijn collega's van Online. Even in de gaten houden dus Smiley Knipoog

Community Manager

De pdf waarin de wijziging en het reglement Farmacie is samengevoegd, staat live @Feina. Zie de eerste pdf bij 'reglementen'.

Ik had het eerst over het hoofd gezien omdat je na het openen naar boven moet scrollen om de wijziging te zien. Ik meld dit nog even als verbeterpunt bij mijn collega's.

Fanatiekeling

@Corine V, ik had hem zelf ook al gevonden via Avero Achmea. 

Ik denk dat het opzet is dat je naar boven moet scrollen om de eerste pagina van het document te zien, want dat komt niet zomaar vanzelf.

PS ook in de polisvoorwaarden  moet je naar boven scrollen om de eerste 3 pagina's ( het addendum ) te zien.

Groet, Feina.