Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Premiebetaling 18-jarige direct na zijn verjaardag?

Bewerkt 
Voorbijganger

Mijn zoon is net 18 jaar geworden. Na 8 contactmomenten en 7 polisbladen, lijkt zijn polis nu goed te zijn. Maar waarom wordt er direct vanaf zijn verjaardag premie in rekening gebracht? Telefonisch is 2 keer toegezegd dat de premiebetaling pas start op de eerste van de maand volgend op zijn verjaardag. In dit geval: 9/11 jarig is vanaf 1/12 betalen. Ook als hij bij mij meeverzekerd blijft. Is mij verzekerd. Wat blijkt: er wordt gewoon een bedrag geïncasseerd van 9/11 tot 1/12. Gelukkig check ik dit regelmatig zodat ik deze heb geblokkeerd. Nu moet het ZK ook nog bedenken wat ze eigenlijk fout doen. Of ben ik gewoon fout voorgelicht? (Nog erger: want dan moet alles weer omgezet worden ...... wordt er inmiddels knettergek van).

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Premiebetaling 18-jarige direct na zijn verjaardag?

3 ANTWOORDEN

Re: Premiebetaling 18-jarige direct na zijn verjaardag?

Voorbijganger

Toch maar weer gebeld met ZK. Blijkt dat het nog gekker is: er is zoveel misgegaan dat er nu een willekeurig niet te herleiden bedrag in rekening wordt gebracht. De incasso wordt geweigerd en ik wens ZK veel sterkte bij het berekenen van een premiebedrag dat zelfs een kleuter kan uitvoeren. Er gaat veel mis bij jullie en er is totaal geen communicatie tussen de afdelingen. En uw systemen kloppen niet: de bedragen in Mijn ZIlveren Kruis komen niet overeen met die van de afdelng die de incasso's invoert. Zo worden opeens collectieve kortingen vergeten waardoor het te innen bedrag een grote verrassing is voor de klant.

Voor managers bij ZK: doe iets aan de interne chaos en denk vanuit de klant. Eerste tip: geen bedragen innen bij klanten die jullie zelf niet kunnen verklaren.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Als u iets niet weet over uw verzekering raad ik aan om altijd de polisvoorwaarden te raadplegen. U kunt deze downloaden vanaf de website van zilveren kruis:https://www.zilverenkruis.nl/VergoedingenDownloads/Basis-Zeker-90482-1501-VenV.pdf

Wat betreft de basisverzekering heeft u in ieder geval gelijk: premie betalen vanaf de eerste van de maand volgend op de verjaardag : Uit de polis : " 8.1.2 Wij heffen premie voor verzekerden van 18 jaar en ouder. Wordt de verzekerde 18 jaar? Dan bent u (verzekeringnemer) premie verschuldigd per de eerste van de maand die volgt op de kalendermaand waarin de verzekerde 18 jaar wordt."

Trouwens het is ook vreemd dat u helemaal geen antwoord heeft gekregen. Ik dacht dat de slogan was " altijd antwoord binnen 24 uur.".

Ik leid ook uit de polisvoorwaarden van de aanvullende verzekeringen af , dat pas premie verschuldigd is vanaf de eerste van de maand volgend op de verjaardag: " Artikel 4 Wat betaalt u? Hoogte van uw premie Hoeveel premie u betaalt, hangt af van uw leeftijd. Stijgt uw premie doordat u een leeftijdsgrens overschrijdt? Dan wijzigt de premie op de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin u die leeftijd bereikt. Heeft één van de ouders bij ons Basis Exclusief en de Basis Plus Module of Aanvullend 1, 2, 3 of 4 sterren afgesloten? Dan is de persoon jonger dan 18 jaar die is meeverzekerd, geen premie verschuldigd voor de Basis Plus Module of Aanvullend 1, 2, 3 of 4 sterren.

PS U heeft toch zeker wel een gewijzigde premieberekening ontvangen? Is deze niet duidelijk?

Groet, Feina.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hallo Evermeer1, excuses voor de late reactie. Ik ga graag na waar het mis is gegaan met de polis en waar de incasso vandaan komt. Kun je mij een privé berichtje sturen met het polisnummer? Dan ga ik er achteraan. 

Een privé bericht kan door op mijn naam te klikken en rechts bovenin mijn profielpagina te klikken op privé bericht sturen (boven de blauwe knop "Jeppe als vriend toevoegen").