Premie veranderd?

Voorbijganger
Ik kijk vanmiddag op mijn rekening en zag dat er een andere premie is berekend. Dit lijkt me een foutje want ik heb elke maand netjes hetzelfde bedrag betaald, en nu is het opeens € 10 meer. Hoe kan dit?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Premie veranderd?

5 ANTWOORDEN

Re: Premie veranderd?

Webcare

Welkom op de community en bedankt voor het stellen van jouw vraag @Sascha1

De premie van de basisverzekering is per 1 januari 2017 gestegen. Dit hebben wij in november dit jaar bekend gemaakt. Er is hierover in november een mail verzonden dat het nieuwe polisblad klaar staat op Mijn Zilveren Kruis. Zodra je ingelogd bent op Mijn Zilveren Kruis kun je jouw polisblad inzien. De premie schrijven wij altijd voorafgaand aan de maand af. D.w.z. de premie van januari 2017 wordt eind december afgeschreven, de premie van februari eind januari enzovoorts.. 

Bovenstaande verklaart waarom de afgeschreven premie anders is dan er in 2016 bij jou is afgeschreven. Advies is dus om in te loggen met jouw DigiD op Mijn Zilveren Kruis. Zo weet je wat de maandelijkse premie is in 2017 en kun je deze naast de afschrijving leggen om te kijken of het correct is. Eventuele wijzigingen in de basisverzekering kun je nog doorgeven tot 1 januari (denk hierbij aan de polisvorm, het vrijwillig eigen risico en termijnbetaling), kortom dat kan vandaag, morgen en zaterdag nog. Voor het wijzigen van de aanvullende verzekering heb je tot 1 februari. 

Hartelijke groet,

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Voorbijganger
In 2017 ja dat begrijp ik. Waarom wordt er dan in december 2016 opeens €10,- meer berekend ? Dat klopt niet hoor. Jullie hebben een foutje gemaakt.

Voorbijganger
Daarnaast is mijn partner nu bij mij bijgeschreven waarom is die dan nog niet eraf gehaald? Wij betalen nu gezamenlijk dus snap deze hele afrekening niet.

Webcare

Hey @Sascha1

De premie van januari 2017 is reeds geïncasseerd. Dat wil zeggen dat de premie die afgeschreven is gisteren, de premie van januari 2017 is. Hierdoor duurder dan de andere incasso`s van het afgelopen jaar. De premie van december 2016 is namelijk al in november afgeschreven.

Mocht je het fijn vinden dat wij met je meekijken als het gaat om de premie betreft jouw partner stuur dan gerust even een postcode, huisnummer en geboortedatum toe in een privébericht. Dat doe je door op mijn naam te klikken en vervolgens een privébericht te sturen. 

Hartelijke groet,

Aaron

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Voorbijganger
Ik heb een privé bericht verstuurd.