Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Premie nu al afgeschreven!

Voorbijganger

Tot mijn stomme verbazing zie ik dat de premie die wij jaarlijks vooruit betalen,bijna 3000 euries nu al is geincasseerd door Zilveren Kruis! Dit vind ik toch niet netjes!

• Eigen risico en premie

Premie nu al afgeschreven!

6 ANTWOORDEN

Re: Premie nu al afgeschreven!

Nieuwkomer

Ja, ook Goedemoorge..premies zorgverzekeringen worden al jaar in jaar uit, vooraf geincasseerd, waarschijnlijk ben je daar nu pas achter gekomen....

Webcare
Webcare

Hoi @Christine11, ik kan me voorstellen dat je schrikt van zo'n afschrijving als het onverwachts komt! Zoals @arda2000 (bedankt voor je reactie) aangeeft schrijven wij de premies vooraf af, meestal is dat rond de 27e zoals nu ook is gebeurd. Op het polisblad staat bij de toelichting ook wanneer wij de premie afschrijven.
Ik wens jullie een goed en gezond 2016! 
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

@arda2000 en @Kim

De premie van 2015 werd op 2 januari van dit jaar afgeschreven. Dus zo vreemd is mijn reactie niet.

Ik wil wel dat er voldoende saldo is op de rekening waar het van geincasseerd wordt.

Fanatiekeling

Zilveren kruis heeft ergens in dit forum verteld dat iedereen zelf de keuze kan maken voor een datum. Ik meen me te herinneren dat dit 27, 28 van de maand ervóór of de eerste van de maand is.

Dit zou je zelf kunnen regelen in Mijnzilverenkruis.

De datums zijn toch even anders: "De keuze is uit de 24e of de 27e vooraf of de 1e van de maand". 

Groet, Feina.

Voorbijganger

Bedankt @Feina . Volgend jaar houd ik daar rekening mee en word ik er niet door overvallen.

Ik had gedacht dat de premie weer begin januari afgeschreven zou worden, net als vorig jaar. Er was gelukkig genoeg saldo maar ik ben een controlfreak en weet dat soort dingen graag vantevoren.

Het gaat niet om een paar tientjes of zelfs een paar honderd euro maar om drieduizend euro! Als je niet weet dat dit een maand vantevoren afgeschreven wordt zoek je er niet naar.

Maar nu weet ik het in ieder geval.

Bijdrager

Bij mij geen drama, maar wel vervelend dat je premie is afgeschreven en je net je verzekering veranderd hebt.

Werkt dan toch langs elkaar

Voor het afschrijven misschien even controleren of er veranderingen zijn?

Het werd wel dezelfde dag terug gestortt, maar is weer een telefoontje plus het lange hangen en extra werk voor de medewerkers