Premie betaling en betalings-regeling

Bezoeker

Hallo,

Mijn vraag is het volgende.

Als ik mijn premie niet op tijd betaal terwijl ik een belangingsregeling heb dan word ik zonder pardon gemaand direct alle openstaande posten te betalen.

Nu is het zo dat ze bij zilverenkruis zichzelf mooi hebben in gedekt hebben door bij de regeling tezeggen dat we rond de 27 ste van iedere maand afschrijven.

Maar het is bij mij gebeurd dat ik mijn uitkering rond de 27 pas kreeg en de 25 heeft zilverenkruis bij mijn bank geprobeerd de premie en de betalings regeling afteschrijven dit is dus niet gelukt en direct volgt er een brief dat ik alles binnen 14 dagen moet betalen is dat eerlijk?

ik heb op gebeld dat ik om die reden niets op mijn bank had staan dan krijg je te horen dat ze uit coulante wel een nieuwe betalings regeling willen maken voor het nog openstaande bedrag.

Maar waarom proberen ze het niet nog een keer af teschrijven een  paar dagen later of sturen ze een mail dat de betaling niet is gelukt.Nee niets van dit alles is gedaan door het zilveren kruis ,je moet echt elke dag op de website kijken of alles gelukt is zelfs als je gehandicapt bent en dat niet kunt van wege ziekenhuis opname.

Mijn vrouw word begin april geopereerd ik word aan het einde van die maand geopereerd denken ze nu echt bij zilveren kruis dat ik de hele maand met hun bezig ben.

Ik heb ander dingen aan mijn hoofd als dit soort dingen , zorg gewoon dat alles op een vaste tijd word afgeschreven op de datum die de mensen zelf kunnen aangeven en stuur een herinnering als een betaling niet is gelukt of probeer het later nog eens bij de bank.

Als ik de betalings regeling niet zou hebben dan doen jullie het wel want dan loopt je gewoon een maand achter en dan gaan ze wel herinneringen sturen en het nog een keer proberen .

En kom nu niet aan met we kunnen even voor u kijken , het is gebeurd het is op gelost maar met veel moeite en slijmen bah dan voel je echt dat je maar  een nummer bent bij het zilverenkruis.

Wat valt hier nu aan te doen?

• Eigen risico en premie

Premie betaling en betalings-regeling

1 ANTWOORD

Re: Premie betaling en betalings-regeling

Medewerker

Hey @Simon1

Wanneer ik jouw verhaal zo lees zie ik de volgende vragen terugkomen. 

• 1. Waarom wordt het bedrag niet precies op de afgesproken datum afgeschreven

Voor de incasso's geldt dat wij inderdaad rond de 27ste afschrijven (wanneer je op deze dag de premie en de regeling laat afschrijven). Ik begrijp dat dit lastig is met de datum dat de inkomsten binnenkomen. Is het dan wellicht een idee om de betaaldatum te verschuiven naar de 1e van de maand. Wij adviseren namelijk  binnen minimaal 4 dagen rondom de incassodatum voldoende geld op de rekening te hebben. Deze situatie kan ik niet veranderen, we zijn ook afhankelijk hierin van de bank. Wel kan ik met je meedenken. Wellicht is de 27ste niet de meest ideale afschrijfdatum en de 1ste van de maand bijvoorbeeld wel. Dit zou wellicht de eerdere problemen kunnen voorkomen?

• 2. Waarom geen herincasso, als de 1e incasso niet lukt?

Bij de automatische incasso, wordt in de meeste gevallen 2 keer geprobeerd een termijn te incasseren. De betalingsregeling stopt pas na de eventuele stornering op de herincasso. Dit is afhankelijk van de stornocode die wij van de bank doorkrijgen. 

• 3. Waarom word ik niet geïnformeerd wanneer een betaling niet afgeschreven kan worden?

We maken een aantal afspraken met onze verzekerden bij het aangaan van de regeling. Ook is deze afspraak duidelijk vastgelegd in de brief die wij sturen na het treffen van de regeling. Een reminder van de datums waarop wij gaan incasseren. Als we dan ook nog eens na iedere storno een brief sturen dan brengt dit administratief veel kosten mee. Het neemt niet weg dat het idee goed is als extra service. Misschien wil je dit idee delen in het Denk Mee topic?

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.