Premie betalen voor een overleden persoon?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Op 23 januari is mijn moeder overleden, alle instanties zijn op de hoogte gebracht maar nu heeft t Zilveren Kruis begin februari dmv een automatische incasso getracht om premie af te schrijven van de gehele maand februari. Ik heb dit terug geboekt maar nu krijg ik een betalingsherinnering? 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Premie betalen voor een overleden persoon?

1 ANTWOORD

Re: premie betalen voor een overleden persoon?

Moderator

@francisca1 

Als eerste gecondoleerd met het overlijden van je moeder. 

Ik kan me voorstellen dat je deze betaling niet had verwacht. Ik leg je graag uit wat er in situaties als deze gebeurd en waarom. 

Wanneer het overlijden is doorgegeven aan de gemeente, krijgen wij dit automatisch door. De verzekering wordt dan stopgezet. 

Het komt wel eens voor dat er alsnog premie wordt geïncasseerd voor de nieuwe maand. Dit heeft te maken met de datum waarop we het bericht van de gemeente krijgen. De opdracht tot betaling is dan al (automatisch) naar de bank gestuurd. Teveel betaalde premie betalen wij weer terug. Hetzelfde geldt voor het eigen risico. 

Wil je hierover meer weten? Klik dan hier

Je geeft aan dat je een betalingsherinnering hebt gekregen. Het zou kunnen dat wij (nog voor het terugboeken) al het teveel betaalde bedrag hebben overgemaakt en daarom alsnog de herinnering sturen. Klopt dit?

Ik kijk graag voor je mee op de polis van je moeder. Stuur dan even haar verzekeringsgegevens in een privébericht. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.