Overzicht kosten

Geregelde bezoeker

Ik wil een overicht maken van de zorgkosten die ik zelf betaald heb, maar dan de zorgkosten die ná het volmaken van het eigen risico komen. 

Op Mijnzilverenkruis zie ik onder het kopje:" u betaalt" wel bedragen staan in het rood, maar dat zijn de bedragen van het eigen risico die moest betalen neem ik aan.

De bedragen die daarbóven vallen zijn aftrekbaar van de belasting, dus hoe reken ik dat uit?

Graag hulp!!

Overzicht kosten

6 ANTWOORDEN 6

Re: Overzicht kosten

Webcare

Terechte vraag @Klaproosje Zorgkosten die je maakte, kun je misschien aftrekken van de belasting.  Je betaalt dan minder belasting.

Als je inlogt in Mijn Zilveren Kruis zie je bij Mijn Zorgkosten rechtsbovenaan een pdf bestand. Daar download je gemakkelijk jouw zorgkostenoverzicht en zie je alle zorg die je had. Je kiest zelf welk jaaroverzicht je wilt hebben.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Lid verzekerdenraad

hoi @Pauline ,

helaas klopt het niet helemaal dat je alles goed kunt zien op mijnzilverenkruis
ik zie daar bv niet de kosten die wel gedeclareed zijn, maar niet vergoed worden terug.
ook kosten die wel vergoed worden staan niet op de juiste plek.
zoals ik het bij m'n vrouw kan zien, worden kosten op de verkeere aanvullende verzekering gezet, tot nu toe staan tandartskosten onder het kopje "vergoed uit tandartsverzekering" €821,12 totaal vergoed terwijl ze een 2* aanvullende tandartsverzekering heeft met recht op €500 vergoeding (€321,12 hiervan is vergoedde eigen bijdrage, maar die hoort te valen onder de normale aanvullende verzekering)

dus helaas kan ik uit het overzicht geen staatje halen met zelf betaalde zorg die in bij de belasting zou kunnen opgeven.

groet mike

Geregelde bezoeker

Helaas Pauline, dat is niet het antwoord op mijn vraag. Zoals ik al aangaf staat er een kolom onder U BETAALT.
Maar dat zijn de kosten die niet aftrekbaar zijn, deze kosten vallen onder het eigen risico. Ook de bataalde medicijnen vallen toch onder het eigen risico en kunnen dus niet afgetrokken worden?

Dus ben benieuwd naar een ander antwoord!

Webcare

Goed dat je dit aangeeft. Het overzicht bij mijn zorgkosten zou volledig moeten zijn. Ik kijk graag met je mee naar hoe dit eruit ziet en of er iets ontbreekt. Kan je ons hiervoor een privébericht sturen met daarin je relatienummer, postcode, huisnummer en geboortedatum?

Groetjes, Reinier

Geregelde bezoeker

Beste Reinier,

Waar kan ik je een privebericht sturen dan? Ik zie overal alleen berichten die leden hier kunnen zien en daar zet ik liever geen privegegevens op..

Groetjes, Marieke

Lid verzekerdenraad
Hoi ,

Als je op reinier z'n naam klikt, opent er een andere pagina, alwaar je hem een privébericht kunt sturen, succes.

Groet mike