Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Onverschuldigde betaling

Bewerkt 
Bezoeker

Wij hadden ons eerst aangemeld via www.studentengoedverzekerd.nl maar daar bleek het zo te zijn dat je een student moet zijn. Vervolgens weer afgemeld en aangemeld via Sandd collectiviteitskorting. Op 2 januari 2015 kregen we een betaling van € 1864,64 euro op onze giro gestort. Daarvan hebben we melding van gemaakt. Van de ASN rekening werd twee keer een bedrag van € 942,32 euro cent afgeschreven op 21 en 22 januari 2015. Vervolgens zegt Zilverenkruis|Achmea dat wij onze premie te laat hebben betaalt en heft een boete van 10 euro. In onze optiek gaat het hier om een onverschuldigde betaling BW boek 6. Ook mijn moeder heeft een onterechte betaling gekregen van Zilverenkruis|Achme van € 80,96 euro. Zij heeft hier van geen bericht van ontvangen. Ik vind niet dat Zilverenkruis|Achmea door hun eigen fout een boete mag heffen. 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Onverschuldigde betaling

5 ANTWOORDEN

Re: Onverschuldigde betaling

Bewerkt 
Moderator

He Marjolijnmarjolijn,

onduidelijkheid over je betaling, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik raad je aan om daarover contact op te nemen met een van onze medewerkers. Dan kunnen we meekijken op je polis. Dit soort financiële gegevens kunnen we helaas niet openbaar bespreken in de community.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Fanatiekeling
ik heb dit vaker gehoord. Zilveren Kruis gaat zelfs oud-verzekerden, die de onterecht geincasseerde premie gestorneerd hebben, een boete geven. Ik vind dit zeker een punt dat in een community besproken kan worden, er moet helderheid komen. Ik vind eerder dat ZK door het stof moet en toegeeft dat haar administratieve praktijken onwettig zijn.
Mijn indruk is dat ZK heel star is en dat het advies om contxt op te nemen met de Klantenservice niet helpt, omdat die ook zo star zijn en niet begrijpen dat de klant eerder een bos bloemen moet krijgen voor de overlast dan een boete.
Groet, Feina.

Bewerkt 
Moderator

Hoi beide,

Wanneer er op de community een vraag wordt gesteld waar het makkelijk is om de polis gegevens in te zien is het inderdaad beter om contact op te nemen. Dit kan voor financiele vragen het beste telefonisch. 

Ik wil graag nog wel even in gaan op de situatie die Feina aankaart. @Feina 

Halverwege elke maand versturen wij de premies voor de aankomende maand naar de banken. Deze kunnen wij niet meer terughalen. Wanneer er een opzegging na deze datum binnenkomt maken wij automatisch het bedrag wat al gepland staat te incasseren over naar de verzekerde. De incasso vindt gewoon op de geplande datum plaats. Wanneer dit bedrag echter wordt gestorneerd door de verzekerde vindt er een overboeking maar geen afschrijving plaats. Als dit gebeurd versturen wij een herinnering. Bij een eerste herinneringen zullen er nog geen kosten in rekening worden gebracht. Dit gebeurd pas bij de 2e en 3e herinnering. 

Even een voorbeeld situatie:

Een verzekerde zegt op 24 december zijn verzekering op. Wij ontvangen zijn opzegging en maken automatisch zijn maand premie voor januari over op zijn rekening. De incasso voor de maand januari vindt op 27 december plaats. De verzekerde krijgt dus geld van ons en dit wordt vervolgens weer geïncasseerd. Zo klopt het onderaan de streep weer. De verzekerde storneert echter het bedrag bij de bank. Wij hebben een bedrag overgemaakt maar niet kunnen incasseren. Dit is het moment waarop er een herinnering naar de verzekerde wordt gestuurd.

Geeft dit meer uitleg over het proces?

Voorbijganger
Bla! Lees je eigen verhaal, zk en vergeet het teiltje niet.
Zk verstrikt in eigen bureaucratie, klant de dupe.
Schaam je.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Wat bedoel je precies met bureaucratie? Vind je de uitleg van Michelle onduidelijk, of ben je het er niet mee eens?