Onterecht betaalde premie twee keer teruggeboekt

Nieuwkomer

Ik ben overgestapt van verzekering en heb de premie die afgeschreven werd in januari meteen teruggeboekt. Nu heeft Zilveren Kruis echter NOG een keer de premie teruggeboekt, waardoor ik nu twee keer de premie heb bijgeschreven gekregen. Help.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Onterecht betaalde premie twee keer teruggeboekt

2 ANTWOORDEN

Re: Onterecht betaalde premie twee keer teruggeboekt

Webcare

Goedemiddag Maartje
Goed dat je dit aangeeft! Wanneer iemand overstapt naar een andere zorgverzekeraar kan het zijn dat de afschrijving voor de premie al klaar stond voor de bank. Wij kunnen de afschrijving dan niet meer tegenhouden. Hier houden wij zelf rekening mee door de premie zelf ook weer terug over te maken. Zo kan onze afschrijving plaatsvinden zonder dat er onterecht premie betaald wordt! Boek je dan echter ook zelf de premie terug, dan ontvang je 2 keer de premie van ons. 

Als dat gebeurt sturen wij binnen 2 weken een brief waarin wij vragen het teveel ontvangen bedrag weer aan ons over te maken. Er is dan dus eigenlijk niet zoveel aan de hand. Stuur mij anders een privéberichtje met je adres, geboortedatum en relatienummer. Dan kijk ik even met jouw gegevens mee!

Groet,
Bart

Re: Onterecht betaalde premie twee keer teruggeboekt

Fanatiekeling

Maar ik denk dat Zilveren Kruis in dec/jan gewoon later zijn incasso 's zou moeten innen. Nu zijn de incasso's van bijna alle overstappers onterecht geïnd. Een latere incasso is wel sympathieker.

Groet, Feina.