Onduidelijke rekening Zilveren Kruis

Bezoeker

Als ik een rekening krijg dan zie ik op mijn afschrift van de bank staan

ons kenmerk cijferreeks

iban cijferreeks

kenmerk cijferreeks

machtiging : cijferreeks

incasso id: cijferreeks.

waarom niet waar deze rekening voor is.

Onduidelijke rekening Zilveren Kruis

20 ANTWOORDEN

Re: Onduidelijke rekening Zilveren Kruis

Webcare

Hoi Jaimita,
Leuk dat je een berichtje heb geplaatst. Welkom op onze community! Op direct op je vraag in te gaan:

Bij onze afschrijvingen geven wij alleen een korte omschrijving van waar de afschrijving voor is. Bij een afschrijving voor de premie geven wij aan dat het om een afschrijving van de premie gaat en voor welke periode. Bij een afschrijving voor het eigen risico of een eigen bijdrage staat er dat het om een afschrijving voor zorgkosten gaat. Bij andere soorten afschrijvingen (zoals een termijn van een betalingsregeling) staat er een vergelijkbare beknopte tekst in de omschrijving.

Meer informatie kunnen wij in de omschrijving niet kwijt. Dat heeft te maken met de privacy wetgeving (AVG). De informatie die wij bij afschrijvingen aanleveren komt uit bij je bank. Stel dat wij inhoudelijke informatie op een afschrijving zetten, dan zou je bank bijvoorbeeld weten wat voor zorgkosten jij maakt. Afhankelijk van hoe jij onze post ontvangt (digitaal of per post) krijg je voorafgaand van een afschrijving een brief of notificatie per e-mail van ons. In een notificatie verwijzen wij naar Mijn Zilveren Kruis voor een toelichting op de afschrijving.

De informatie op jouw afschrift is overigens wel erg beknopt. Ik mis de omschrijving. Bij welke bank zit jij Jaimita? Ik zit zelf bij ING en op mijn (digitale) afschriften staat er altijd een omschrijving bij. Het kan zijn dat dit per bank verschilt, maar dat lijkt mij niet. Kom je bij andere afschrijvingen van ons ook geen omschrijving tegen?

Bart

Bezoeker

Als dit eeen rekening is die niet vergoed wordt door zilveren kruis dan wil ik het indienen bij mijn reisverzekering, maar dan moet ik wel een rekening hebben

Bezoeker

Ik zit bij de ING maar het bedrag is nog niet afgeschreven

Webcare

Hoi Jaimita,
Stuur mij anders privéberichtje met je relatienummer, geboortedatum en postcode of huisnummer. Dan kijk ik even met je gegevens mee en neem ik met je door waar je de informatie kunt vinden.

Bart

Fanatiekeling

@BartH

Jij doelt waarschijnlijk op "MijnZilverenKruis"? 

Volgens mij staan daar geen rekeningen in. @jaimita bedoelt denk een rekening, waarin de originele bedragen zichtbaar zijn en waarin ook staat welk deel ZK niet betaalt en de reden waarom. Het gaat dan meestal om medische kosten in het buitenland , die ofwel maar gedeeltelijk vergoed zijn ( met afwijsreden) ofwel volledig vergoed met inhouding Eigen Risico. Dit moet allebei duidelijk uit de rekening blijken.

Groet, Feina.

Bezoeker

Het gaat om een rekening van 64,59 die op 7 Juli afgescreven gaat worden. Kom er niet achter waarvoor die is

Webcare

@jaimita

De informatie die je zoekt over je zorgkosten en de reden van eventuele afwijzing, kan je vinden op het declaratieoverzicht.

Deze sturen wij na afhandeling van de nota toe, dit kan per post of digitaal zijn. (afhankelijk van je digitale voorkeur).

Het declaratieoverzicht kan je online op Mijn Zilveren Kruis vinden via: "Mijn ontvangen berichten" als je inlogt met je DigiD + sms code.

Alle zorgkosten en specificaties vindt je onder het kopje "Mijn zorgkosten en declaraties". 

Lukt het je zo duidelijkheid te krijgen in de nota? Ik hoor het graag van je.

@Feina, je bericht schept verwarring. Ik laat het aan Jaimita of ze hier nog vragen over heeft. 

Groet,

Caroline

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.

Fanatiekeling

@Caroline@jaimita heeft zelf gezegd " Als dit eeen rekening is die niet vergoed wordt door zilveren kruis dan wil ik het indienen bij mijn reisverzekering, maar dan moet ik wel een rekening hebben". 

Dus mijn reactie was: waar kan een verzekerde en echte rekening vinden, die aan een andere partij, zoals de resiverzekering, doorgestuurd kan worden? 

Groet, Feina.

Webcare

@Feina, ik begrijp het. 

Informatie over de kosten en afwijzing staan op het declaratieoverzicht vermeld.

Het declaratieoverzicht kan ook bij de reisverzekering ingediend worden, mocht er geen originele nota zijn van de klant.

In het geval dat de kosten rechtstreeks bij ons ingediend zijn door de zorgverlener. 

Groet,

Caroline

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.

Fanatiekeling

ik zou graag willen weten, ivm de privacy, of er ook een selectie uit het declaratieoverzicht gemaakt kan worden? Mijn reisverzekeraar hoeft mijn andere zorgkosten niet te zien. 

Groet, Feina.

Bezoeker

Ik heb de afschrijving zelf nog niet gezien dus daar wacht ik nog even op

Webcare

Hoi Feina,
Een declaratieoverzicht is een samenvatting van de zorgkosten die wij in een bepaalde periode hebben ontvangen en beoordeeld. Wij stellen geen declaratieoverzichten op waar alleen enkele of specifieke zorgkosten op staan, tenzij er verder geen andere kosten zijn ingediend.

In het zorgkostenoverzicht van Mijn Zilveren Kruis kan je je zorgkosten en de afhandeling daarvan wel individueel bekijken en downloaden/uitprinten. Wij kunnen onderdelen van het zorgkostenoverzicht ook op verzoek ook per post toesturen. Via het zorgkostenoverzicht kan er dus inderdaad een selectie gemaakt worden.

Als je je reisverzekeraar een bewijs wil toesturen dan kan je het overigens ook simpel houden. Op een declaratieoverzicht staat alleen algemene informatie over zorgkosten. Vind je het toch geen prettig idee dat je reisverzekeraar deze informatie leest? Scherm de gegevens die niet van toepassing zijn dan af.

Helder zo? 

Bart

Bezoeker

Ik denk dat de reisverzekeraar deze gegevens juis wil hebben.

Webcare

@jaimitaEen reisverzekeraar wilt in de meeste gevallen de originele nota zien (die krijg je zelf) en eventueel een bewijs van dat een zorgverzekeraar de nota al heeft behandeld. Een declaratieoverzicht is het bewijs van dat wij een nota hebben behandelend, maar je kunt dus ook bij je zorgkostenoverzicht kijken.

We wijken zo wel een beetje af van je openingsvraag. Kijk voor informatie over een afschrijving niet alleen naar je bankafschriften. De details leggen wij uit op Mijn Zilveren Kruis en in een declaratieoverzicht. 

Is het je gelukt om na te kijken waar de afschrijving voor is Jaimita? Je kunt mij nog steeds een privéberichtje sturen als je wilt dat ik even met je mee kijk. 

Bart

Bezoeker

Naam: Zilveren Kruis Zorgverzekeringen NV Omschrijving: [gegevens verwijderd door moderator, wel beschikbaar voor intern gebruik]

Dit is de afschrijving en ik weet nog steeds niet waarvoor

Community Manager

Ik heb de betalingsgegevens verwijderd @jaimita. Ik geef deze gegevens wel even door aan mijn collega's van webcare. Dit is namelijk een openbaar forum. Dan is het beter om financiële gegevens niet in een topic te plaatsen. Dat kan wel in een privébericht.

Webcare

Dag Jaimita,

Ik heb je een privéberichtje gestuurd. Reageer je daarop? Dan ga ik het verder met jou over de afschrijving hebben.

Bart

Bezoeker

De reisverzekering schrijft dat de zorgverzekering een brief moet sturen naar de reisverzekering over het waarover en waarom niet uitbetalen van de kosten. Ik wil het eigenlijk hierbij laten en er verder geen moeite aan besteden want het wordt een overloos verhaal

Bezoeker

Ik heb geprobeerd om te antwoorde op email van Bart maar dat komt onbeantwoord retour