Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Niet verzekeren, wel de volle pond berekenen

Bewerkt 
Nieuwkomer

Beste heer/mevrouw,

Oktober vorig jaar besloot ik mij aan te melden als lid van Ziveren Kruis. Na het ontvangen van een goedkoper aanbod, ben ik daar direct op in gegaan. Dit resulteerde in het feit dat ik tweemalig stond ingeschreven voor mijn zorgverzekering. 

Nu heeft dit inmiddels negen maanden geduurt en krijg ik nog steeds aanmalingen van Zilveren Kruis. 

Hoe kan dit zo geregeld zijn en waarom controleren jullie niet of men al bij een andere zorgverzekeraar staat ingeschreven?

Mocht iemand besluiten over te stappen? Zorg dan altijd voor een schriftelijke bevestiging van uitschrijven. 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Niet verzekeren, wel de volle pond berekenen

1 ANTWOORD

Re: Niet verzekeren, wel de volle pond berekenen

Webcare

Hoi FlorisCB, absoluut vervelend voor je, deze situatie.

In de Wet Opsporing Onverzekerden (WOO) is onder andere opgenomen dat een verzekerde niet meer dan één zorgverzekering afgesloten mag hebben. Wettelijk is het hebben van een dubbele verzekering niet meer toegestaan.

Je vraagt bij wie de verantwoordelijkheid ligt. Daar zijn verschillen in Floris. Als jij van de opzegservice gebruik heb gemaakt, en niet zelf bij je verzekeraar hebt opgezegd,  ligt de verantwoording bij de Zorgverzekeraar.

Als jij echter je aanmelding doet, toch maar liever elders verzekerd wordt dan is het jouw verantwoording.

Opzegservice wordt éénmalig gedaan.

Natuurlijk is het de bedoeling dat wordt opgelost, ik kijk graag voor je na hoe het zit. Stuur mij svp een privébericht met je relatienummer en telefoonnummer.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.