Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kan ik van zorgverzekeraar veranderen?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Is het mogelijk om over te stappen naar andere zorgverzekeraar als er nog een betalingsregeling loopt?

Kan die dan gewoon doorlopen of moet deze in een keer worden afgelost?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Kan ik van zorgverzekeraar veranderen?

1 ANTWOORD

Re: Kan ik overstappen naar een andere zorgverzekeraar als er een betalingsregeling loopt?

Bewerkt 
Webcare

Hoi Casper,

Het is wettelijk bepaald dat je één keer per jaar, op 1 januari, mag wisselen van zorgverzekering. We kijken hierbij wel of dat er achterstand is of er een betalingsregeling loopt.  

Je kunt overstappen als het gaat om een betalingsregeling voor zorgkosten. Wanneer het gaat om een betalingsregeling voor openstaande premie, kun je niet overstappen. Zorg dus dat alle premie in ieder geval betaald is, wanneer je een overstap wilt maken.

Er zijn nog een paar uitzonderingen op de algemene overstapdatum, maar waarschijnlijk niet helemaal van toepassing op jou situatie. 
Een andere overstapdatum is mogelijk wanneer je collectief verzekerd bent en verandert van werkgever of uitkeringsinstantie. Óf als je 18 jaar wordt en niet meer meeverzekerd bent op de polis van je ouders.

Heb je zo voldoende antwoord op je vraag?

Groeten, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.