Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kan ik mijn verbruik van het eigen risico bekijken?

Bewerkt 
Bezoeker

de stand van je eigen risico bekijken,is dat mogelijk

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Kan ik mijn verbruik van het eigen risico bekijken?

OPGELOST
10 ANTWOORDEN

Re: Kan ik mijn verbruik van het eigen risico bekijken?

Bewerkt 
Webcare

Hallo Dick,

Er is heel veel vraag naar het inzicht in het eigen risico.
Je kunt de stand van jouw eigen risico online inzien via Mijn Zilveren Kruis. De meest gestelde vragen over het zorggebruik kun je hier vinden

Wil je meer weten over het eigen risico, wanneer je het betaalt en waarom? Bekijk dan ook eens deze pagina

We horen graag van je wat je van onze nieuwe community vindt.

Update 17-11-2015:

Inmiddels is het mogelijk alle declaraties in te zien, wat onder het eigen risico valt, wat vergoed wordt uit de basisverzekering en declaraties ingediend door de klant.

Daarnaast is het ook inmiddels mogelijk om meerdere jaren aan declaraties te bekijken bij het zorgverbruik via Mijn Zilveren Kruis

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker
nieuwe overzicht zeer goed te lezen.
m.v.g. dick koning

Webcare
Hai Dick,
Dank je voor je reactie!
Goed om te horen dat je het overzicht bevalt.
Er wordt nog steeds hard aan gewerkt om klantdomein Mijn Zilveren Kruis" nog beter te maken.
Je suggesties zijn dus welkom Dick.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Fanatiekeling
Gaat dit ook over kosten die niet door de verzekerde zijn gedeclareerd? Staan de declaraties van de apotheek er ook bij? 

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hoi Elze, Het is (nog) niet mogelijk andere kosten in te zien die zijn gedeclareerd, tenzij dit betrekking heeft op het eigen risico. Of dit wel mogelijk word durf ik je nog niet te zeggen.

Fanatiekeling
Hoi Elze, Het is (nog) niet mogelijk andere kosten in te zien die zijn gedeclareerd, tenzij dit betrekking heeft op het eigen risico. Of dit wel mogelijk word durf ik je nog niet te zeggen.
Dus als de apotheek in januari iets declareert - kan ik het dan direct zien?- (omdat het betrekking heeft op het eigen risico).  Maar als diezelfde apotheek iets declareert in november, als mijn eigen risico al "op" is - kan ik dan die declaratie niet zien? 

Ik begrijp nog helemaal niet hoe het werkt. Kan er een voorbeeld worden gegeven? 

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Elze, als de declaratie is verwerkt is hij ook inzichtelijk inderdaad. Je stelling is correct. Heeft de nota betrekking op je eigen risico of zit er een eigen bijdrage op, of betalen wij een deel niet, dan krijg je altijd inzicht in de declaratie. Kort gezegd is alles inzichtelijk waar je normaal gesproken ook een declaratie overzcht voor krijgt. Maakt dit de zaken duidelijker voor jou Elze?

Nieuwkomer
Hallo,

Kan ik ook de historie van mijn eigen risico bekijken over afgelopen jaren (dus niet van dit jaar)?

Moderator
He DimaS,

je kunt de stand van het eigen risico alleen van dit jaar online zien. Als je vragen hebt over het eigen risico van eerdere jaren, neem dan even contact op met een van onze medewerkers.

Nieuwkomer
Ik Janmer dat aigis niet meer is