Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kan ik mijn jaar premie al in december overmaken?

Bewerkt 
Starter

Hoi,

Ik heb net mijn betalingswijze gewijzigd van per maand naar per jaar. Er staat dat deze wijziging per januari ingaat. Nu wil ik graag deze jaarpremie alvast in december betalen, zodat ik daar geen vermogensbelasting over betaal. Kan ik het bedrag dan gewoon overmaken naar het rekeningnr waar de automatische incasso ook altijd naartoe gaat? Rekeningnr: NL58INGB0000003050? Uiteraard zal ik dan ook mijn relatienr vermelden.

groeten,

Annelies

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Kan ik mijn jaar premie al in december overmaken?

OPGELOST
26 ANTWOORDEN

Re: Kan ik mijn jaar premie al in december overmaken?

Moderator

Hey Annelies, 

Als je vandaag je betaalwijze hebt aangepast ben je nog optijd voor januari! Wanneer je hebt gekozen voor een automatisch incasso heb je een datum kunnen kiezen waarop je wil dat de premie wordt afgeschreven. Je hebt keuze uit de 24e, 27e of de 1e. Bij een jaar betaling gaat het dan dus om 24 of 27 december 2015 of 1 januari 2016. 

Je kan er voor kiezen zelf alvast de premie over te maken onder vermelding van je relatienummer. Houdt daarbij wel in gedachte dat het kan dat dit kruist met onze premie incasso. Dan betaal je dus premie, maar incasseren wij ook. Dit krijg je uiteraard terug gestort maar is misschien wel wat onhandig.

Heb je gekozen voor acceptmail of acceptgiro? Geen probleem. Je kunt de jaarpremie overmaken op het rekeningnummer onder vermelding van je relatienummer.

Als je wil dat ik even met je mee kijk naar wat je hebt gekozen, stuur mij gerust een prive berichtje met je relatienummer en postcode+huisnummer.

Starter

Bedankt Michelle! Ik heb gekozen voor de 27e van de maand, dus ik kijk eerst of het er dan vanzelf af gaat. Zo niet, dan maak ik het nog zelf over. Bedankt voor je antwoord!

Premie Jaar vooruit betalen bij Studentengoedverzekerd

Nieuwkomer

Hoi!

Ik zou graag m'n premie een jaar vooruit betalen, aangezien daar een korting aan is verbonden. Per 1-1-2016 ben ik verzekerd via Studentengoedverzekerd (vanaf een totaal andere verzekeraar), maar (naar ik meen) is bij betaalwijze mij niet de keuze geboden dit jaarlijks vooraf te doen. Kan dit alsnog worden geregeld?

Mvg,

Sander

Re: Premie Jaar vooruit betalen bij Studentengoedverzekerd

Moderator

Hoi Sander, allereerst welkom bij Zilveren Kruis en op de community Smiley Vrolijk

Het klopt dat je korting krijgt wanneer je per jaar je premie betaalt. Als je je verzekering al hebt aangevraagd kan je binnen enkele dagen met je DigiD inloggen via www.zk.nl/mijnzilverenkruis  Hier kan je dan direct je betaalwijze aanpassen. 

Laat je even weten of het is gelukt?

Starter

Hallo,

Ik overweeg een ZieZo Zorgverzekering af te sluiten. Mijn vraag is:

Kan ik ook per jaar betalen? Zo ja, wat is dan de jaarpremie bij Selectief met € 500,-- eigen risico?

Vriendelijke groet,

Lowieke

Nieuwkomer

Hallo Zilverenkruis,

Ik heb mijn betalingswijze net van 'per maand' naar 'per jaar' omgezet, omdat ik dan korting krijg. Het bedrag wordt als het goed is dan op 27 december voor het hele jaar 2017 afgeschreven met een automatisch incasso.

Hoe kan ik zien dat deze korting dan is verwerkt?

Alvast dank!

Webcare
Webcare

Hallo Lowieke, sorry voor deze late reactie!
De premie van de ZieZo Selectief met €885 eigen risico en jaarbetaling (3% korting) is € 1.093,58. Je kunt dat hier zelf berekenen. Als je nog vragen hebt over ZieZo hoor ik het graag!

Hallo Nandi,
Je geeft aan dat je het net hebt omgezet naar jaarbetaling. Je krijgt binnen een paar dagen een nieuw polisblad ter bevestiging. Daarop staat de nieuwe premie. Op Mijn Zilveren Kruis zie je de wijziging eerder staan bij de gegevens van 2017. Wil je dat ik kijk of het goed is doorgekomen, stuur dan een privébericht (klik op mijn naam en dan op de roze knop 'bericht verzenden') met je gegevens.

Groet, 
Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Ik heb vandaag aangemeld van maand naar jaarpremie over te gaan met betaaldatum 27e van de maand. ben ik dan (ook) nog op tijd om het volle bedrag voor 2017  in december 2016 afgeschreven te krijgen?

Voorbijganger

Hallo,

Ik wil graag mijn premie volgend jaar in 1x betalen i.p.v. per maand. Dit wil ik graag in december nog betalen. Als ik mijn betaalwijze verander in jaarlijks en als datum 15, 21 of 27 december kies, gaat het er dan nog af in december? Normaal wordt mijn premie op de 27e afgeschreven. Gaat het dan tegelijk?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet.

Community Manager

@Ger Vergeer Beste Ger, waarschijnlijk gaat dit goed. Je hebt je wijziging gisteren doorgegeven en vandaag versturen we alle opdrachten naar de bank, dus dat is nog net op tijd.

@Anoniem2 Als je het vandaag nog aanpast kan het nog mee worden genomen in de betaalopdrachten die naar de bank gestuurd worden.  Als je het later doet of als jouw wijziging net niet meer meegenomen kon worden zal eind december eerst de premie worden afgeschreven voor januari. In januari zal dan die premie worden teruggestort en een jaarbedrag worden afgeschreven. Je kan het zelf makkeljik aanpassen in Mijn Zilveren Kruis.

Voorbijganger

Ik wil mijn jaarpremie ook dit jaar in december nog betalen. Nu zag ik dat de betalingsopdrachten voor de bank vandaag de deur uit zijn gegaan. Betekent het dat ik dit niet meer automatisch kan laten afschrijven? Zo niet: Moet ik het dan zelf gaan overmaken?

Voorbijganger

@Raoul Bedankt voor je reactie! Helaas las ik je reactie pas vandaag omdat ik niet gementioned was. Ik wil de premie voor het hele jaar wel graag in december voldoen maar ik ben dus te laat begrijp ik uit je reactie. Kan ik het bedrag ook zelf overmaken naar jullie rekeningnummer deze maand? 

Ik hoor graag van je!

Webcare

Hallo @ujonker, betaal je op dit moment nog per maand? Of ben je al jaarbetaler? Als je al per jaar betaalt wordt je jaarpremie nog in 2016 afgeschreven.

Wil je voor 2017 per jaar betalen dan kun je nu het beste zelf je jaarpremie overmaken: NL58 INGB 0000 0030 50

Kun je zo verder denk je? Ik hoor het graag van je als ik nog iets kan doen voor je. 

@Anoniem,  excuses dat de reactie van mijn collega Raoul later was dan de prolongatiedatum. Het klopt dat de opdracht voor betaling voor januari nu al naar de bank is verstuurd. Je kunt nu het beste je jaarpremie  voor 2017 zelf overmaken naar ons. De betalingskorting is 3% bij jaarbetaling.

Het IBAN rekeningnummer van Zilveren Kruis is NL58 INGB 0000 0030 50 ten name van Zilveren Kruis Zorgverzekeringen nv.

Is mijn antwoord duidelijk voor je? Altijd welkom op onze community voor je vragen.

@ujonker en @Anoniem2 dank voor jullie vertrouwen in ons voor 2017. Alvast het allerbeste voor het nieuwe jaar.

groet,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Voorbijganger

BestePauline, Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb net telefonisch gespoken met je collega. Deze heeft e.e.a in werking gezet. Dat heeft dus elkaar net gekruist.

Webcare

Ah,. fijn dat je gebeld hebt en dat mijn collega je verder heeft geholpen. Ik heb je nog een privéberichtje gestuurd.

Voorbijganger

@Pauline Bedankt voor je reactie! Ik heb gisteren telefonisch contact met een collega van je gehad. Zij heeft mijn betaalwijze aangepast. Zij vertelde mij dat ik het geld pas kan overmaken aan het einde van het jaar als de financiele post openstaat. Als ik het nu zal overmaken wordt het weer teruggestort vertelde ze mij. Als ik mijn premie in een keer betaal, gaat mijn premie van januari er dan nog wel eind december automatisch van mijn rekening af? 

Ik hoor graag!

Met vriendelijke groeten

Webcare
Webcare

Goedemiddag @Anoniem2, de premie van januari staat inmiddels als financiële post open bij ons. Wil je mij een privébericht sturen met jouw relatienummer, adres en geboortedatum? Dan kijk ik hoe het precies zit bij jou. Je kunt een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en dan een bericht te versturen.
Alvast bedankt,
​​​​​​​Kim

Voorbijganger

Gisteren ben ik gebeld. Opeens is het onzeker dat ik deze maand nog de jaarpremie voor 2017 kan betalen. Merkwaardig en teleurstellend na de toezeggingen die eerder zijn gedaan. Ik wacht nu af.

Webcare

Hallo UJonker,

Dank voor je bericht. 

Uiteraard ken ik jouw persoonlijke situatie niet, weet bijvoorbeeld ook niet door welke afdeling je gebeld bent.

Zou je ons een privébericht willen sturen met je relatienummer, geboortedatum en postcode en huisnummer? Dan kijken we graag even na wat er aan de hand is. 

Normaal gesproken zou je de jaarpremie voor 2017 deze maand nog kunnen overmaken!

Ik wacht je bericht af.

Hartelijke groet, Judith

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.