Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kan ik een betalingsregeling aanvragen?

Nieuwkomer

Mijne Heren,

Gezien de grote van het bedrag van het eigen risico van 2013, vraag ik toestemming om dit bedrag gespreid te betalen.
B.v. in 6 termijnen.

Graag uw antrwoord

Kan ik een betalingsregeling aanvragen?

OPGELOST
9 ANTWOORDEN

Re: Betaling eigen risico over 2013

Webcare
Hallo pdebruyn
Bedankt voor je vraag op ons forum.
Goed dat je aan deze mogelijkheid van gespreid betalen denkt.
Je kunt het bedrag van je eigen risico in termijnen betalen als je de zorgkosten nota hebt ontvangen.
Als je contact opneemt met onze klantenservice: (071) 751 00 51 gaan onze collega's je verder helpen met deze afspraak
Deze service kost niets extra, en je betaalt geen rente over de betaling in termijnen.
We begrijpen dat het hoge verplichte eigen risico vraagt om een regeling.

Ik verplaats je vraag naar het forum betalingen en declaraties.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer
kan je ook gespreid betalen ZONDER auto. incasso?
ik heb geen auto. incasso en wil graag wel gespreid betalen omdat ik het helaas ook niet heb liggen.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hoi Elviera, welkom op het forum. Wij bieden betalen in termijnen aan onder bepaalde voorwaarden. Zo laten we het voor beide partijen vlekkeloos verlopen, en voorkomen we verwarringen.

Er is dan ook alleen automatisch incasso mogelijk bij het betalen in termijnen. Ook wordt je betaalwijze van acceptgiro omgezet naar automatisch incasso. Ben je klaar met de regeling, dan kun je je betaalwijze wel weer omzetten naar acceptgiro.

Re: Betaling eigen risico over 2015

Nieuwkomer

Bij dezen wil ik mijn klacht kenbaar maken wat betreft een afgesproken betalingsregeling.

Ik ben zeer ontevreden over de service van Zilverenkruis! Vlak voor 15 februari krijg ik een brief samen met mijn partner dat we eigenrisico moeten betalen over het jaar 2015. Dat is nog niet het ergste! Allereerst is het vrij wreed dat je dit binnen 14 dagen na dagtekening van de brief moet betalen (380 euro) maar, naja dan maar bellen voor een regeling, er zit niks anders op. Ik bel op 15 februari de klantenservice. Hele vriendelijke vrouw aan de lijn die mij gewoon helpt terwijl ik bel voor mijn partner (zijn eigen risico). Ze geeft aan 'ja u kunt een regeling treffen gespreid over 12 maanden maar dan moet de factuur van februari op maart erin meegenomen worden want die lopen jullie ook achter. Toen brak me de eerste keer de klomp, want na mijn idee loop ik niet achter want zit nog in dezelfde maand (februari)? maar ook toen gedacht 'prima! doe maar. Oke betalingsregeling getroffen, er wordt vervolgens gezegd 'nou mevrouw  in het vervolg tot de regeling is afbetaald dient u alles middels automatische incasso te laten verlopen, anders is het niet mogelijk een regeling te treffen. Toen brak me voor de 2e keer de klomp! Ik moet er zelf voor kunnen kiezen of ik het per acceptgiro of per auto incasso wil laten verlopen? Nee hoor dat is dan niet meer mogelijk. Oke ook daar nog eens mee ingestemd, want je hebt geen andere keus (dwang). De bewuste medewerker geeft aan ' u kunt kiezen per welke datum u de automatische incasso van de betalingsregeling en van de normale reguliere termijnen wil laten afschrijven. Ik heb aangegeven dat per de 29e van de maand de reguliere incasso afgeschreven mag worden en de betalingsregeling rond de 15e van ieder maand.

Oke, ik vraag de medewerker nog' dus deze maand op de 29e word er automatische geïncasseerd voor de maand maart tot de maand april? Ja zegt de medewerker dat klopt! Dus in de regeling zit de maand februari die loopt tot maart ook bij? Ja zegt de medewerker. Dus wat er 29 februari word geïncasseerd is voor de maand maart tot april? Ja zegt de medewerker. Oke dacht ik, dat is mooi geregeld. Vervolgens word er niet geïncasseerd na 29 februari en begin ik hem al te knijpen, gaat er soms iets fout? Zal ik dan toch handmatig moeten betalen? en ja hoor ik kijk gisteren 15 maart in mijn portal op de website van Zilverenkruis. HANDMATIG TE BETALEN 197 EURO EN BEETJE!! K’’ DACHT IK. Ik betaal gelijk en hoop dat het nog goed komt. Maar nee niets is minder waar, ik krijg een brief vandaag op 16 maart. U betalingsregeling is bij deze gestopt u moet binnen 14 dagen het eigen risico voldoen .... dreigdreigdreig. Er zou een incasso poging zijn gedaan maar dat klopt niet! Althans niet op het juiste rekening nummer. Daarbij heb ik het idee dat de medewerker een verkeerd rekeningnummer heeft genoteerd. Later dat gesprek heb ik nog aangegeven dat dit niet juist is en heeft de medewerker het weer terug gezet naar het oude nummer, tenminste dat zou ze doen. Is dat ook gebeurd? Want op het juiste nummer is nogmaals geen incasso poging gedaan!

Ik begon een beetje te koken op dat moment en dacht' ik bel de klantenservice nogmaals, 12 min in de wacht 13 min en ja hoor toen pas, de wachttijd bedraagt 15 tot 20 min. Min 16 ik krijg een medewerker aan de lijn. Geef alle gegevens aan haar en ze zegt 'is u partner ook aanwezig? Pas dan kan u verder helpen. Je raad het al, nu gaat mijn bloed er zelf van koken! Kortom ze kan me niet verder helpen. Ik kan ook niet worden terug gebeld, vergoeding voor de belkosten kun je ook niet krijgen, voor het bellen naar een 088 nummer. Ik word serieus aan alle kanten tegengewerkt. Wat moet ik doen? Dit is niet mijn schuld? Ik bel netjes op tijd voor een regeling en word ik zo behandeld? Ik bel nooit en als ik een bel wil ik een correct antwoord en geen loze beloftes.

Hoe lossen we dit op?

Alvast bedankt,

Carola en Frank 

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi Carola en Frank, vervelend om te lezen dat jullie zo'n nare ervaring hebben. Ik kan me ook voorstellen dat het vreemd overkomt als de regeling de ene keer wel afgesproken kan worden met jou en de andere keer niet. Graag leg ik je uit hoe het een en ander bij ons werkt, ik hoop dat dit in ieder geval meer duidelijkheid schept.

Wanneer wij een nota binnen krijgen waarover je het eigen risico betaalt verwerken wij die en sturen wij die toe. De tijd die we geven om te betalen is voor iedere nota hetzelfde, of die nu €10 is of €380. Uiteraard kunnen wij ons voorstellen dat het niet zomaar even mogelijk is een dergelijk bedrag te betalen, vandaar dat we de optie bieden om een betalingsregeling te treffen.

Alleen de hoofdverzekerde op een polis mag betaalafspraken maken, het zijn tenslotte zijn/haar rekening gegevens. Dit ook met het oog op de wet op privacy. In het eerste gesprek had dus geen regeling afgesproken mogen worden. De hoofdverzekerde kan wel middels een formulier anderen machtigen om medische of financiële gegevens vanuit zijn naam met ons te bespreken. 

Bij een zogeheten first incasso (de eerste keer dat we van een bepaald rekeningnummer incasseren) duurt het iets langer voor we incasseren. Dit heeft te maken met het mandaat dat we daarvoor moeten hebben. Als je ervan bent overtuigd dat we het verkeerde rekeningnummer hebben gebruikt is het goed om dat af te stemmen als de regeling opnieuw wordt aangegaan. Ook kan meneer inloggen met zijn DigiD om te checken welk rekeningnummer voor hem staat geregistreerd. Ook is het mogelijk via mijn zilveren kruis zelf een betalingsregeling af te sluiten. 

Kunnen jullie met deze informatie verder? Ik hoor het graag als ik nog meer kan betekenen. 

Bekend gezicht

Hetr inderdaat  heel erg slecht gesteld met de klantenservice  die eigenlijk   GEEN service wil geven  veel antworden kloppen niet en er worden zelfs leugens verteld

Bekend gezicht

mbt   de partner ,,  de premmie  word bij elkaar opgeteld  en betaald.en in een brief gestuurd     De  ER word  ook bij elkaar opgeteld en berekend  toch beweert de klanten service  dat ieder voor zich  de betalingen moet regelen  en ook betalings plichtig is  Het is al erg genoeg dat je voor veel dingen in mijn zilv kruis   apart  moet inloggen met digi D,  Het is nog altijd volgens de wet zo dat gehuwden en of stellen met een samenlevings contract  beschouwd worden als één .  zelfs bij de belasting hoef je maar een keer in te loggen om je zaken per paar te regelen

Bekend gezicht

n.a.v carola en frank      De klanten service is GEEN  echte klantenservice.  Ze kunnen/willen/mogen geen klachten oplossen    daar is de afd klachtbehandeling voor. als ik dan vraag om een doorverbinding wordt er gezegd dat ze dat niet kunnen, als ik dan zeg dat iedereen in nederland met een draadje aan elkaar hangt en dat er ook nog mobiele communictie betsaat  blijven zij volhouden dat ze allen maar een terugbel verzoek kunnen doen.  maar daar moet je heel lang opwachten  dus tel zijn en blijven .  Dus even als de belasting telefoon krijgt zelfs de 1 na duurste zorgverzekeraar  een 4.5   voor de tel helpdesk, want ze helpen je van de wal in de sloot

Bekend gezicht

vreemd dat carola wel reageerd op mijn bericht, maar dat zilv kr  nu NIET   reageerd  op de overlappende declaraties  die ik onder de noemer  sjoemelende zorg verzekeraars  schreef