Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Kan de belastingdienst rechtstreeks de zorgtoeslag overmaken als premie?

Bewerkt 
Nieuwkomer

ik betlaalde voorheen bij mijn vorige zorgverzekering met mijn zorgtoeslag. nu ben ik hier naartoe overgestapt en krijg ik een herrinering binnen dat ik niet betaald heb. gaat mijn zorgtoeslag niet automatisch naar deze zorgverzekering? moet ik het weer opnieuw opstuuren?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Kan de belastingdienst rechtstreeks de zorgtoeslag overmaken als premie?

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: Kan de belastingdienst rechtstreeks de zorgtoeslag overmaken als premie?

Bewerkt 
Fanatiekeling

Ik had er nog nooit van gehoord dat de belastingdienst de zorgtoeslag aan de zorgverzekeraar overmaakt! Maar ik zag op de website van TakecareNow dat het mogelijk is. 
Ik vind het wel een onlogische gang van zaken. U merkt nu wel dat het niet handig is. Want de zorgtoeslag zal toch wel niet precies gelijk zijn aan de premie.? En bij wisseling van zorgverzekeraar moet u alles omzetten. 

Ik ben benieuwd wat ZK je hierover adviseert. Want het geld moet wel teruggehaald worden bij de vorige zorgverzekeraar en je  bent er wel zelf verantwoordelijk voor dat Zilveren Kruis nu de premie ontvangt. 

Re: Kan de belastingdienst rechtstreeks de zorgtoeslag overmaken als premie?

Bewerkt 
Expert
yasmina schreef:
ik betlaalde voorheen bij mijn vorige zorgverzekering met mijn zorgtoeslag. nu ben ik hier naartoe overgestapt en krijg ik een herrinering binnen dat ik niet betaald heb. gaat mijn zorgtoeslag niet automatisch naar deze zorgverzekering? moet ik het weer opnieuw opstuuren?

Hoi Yasmina,

Het klopt inderdaad wat Elze al aangeeft. Bij Zilveren Kruis kun je geen premie betalen door de zorgtoeslag rechtstreeks door de belastingdienst naar ons te laten storten. Ik raad je aan om contact op te nemen met de belastingdienst en je eigen rekeningnummer door te geven zodat je in het vervolg zelf je premie aan ons kunt betalen. Waarschijnlijk zal je vorige zorgverzekeraar de (zorg)premie automatisch naar je overmaken.

-Update-  Inmiddels is het helemaal niet meer mogelijk om de zorgtoeslag vanuit de belastingdienst direct naar de zorgverzekeraar over te laten maken.