Jaarpremie nog niet afgeschreven.

Bezoeker

Ik heb mij nieuw aangemeld en aangegeven dat ik de premie voor het hele jaar 2017 in

1 keer wil betalen. Mijn verzoek was om het 24 december 2016 af te schrijven, dit is mij ook toegezegd, maar helaas is het tot nu toe niet afgeschreven. Ik mag toch hopen dat het voor 31 december wordt afgeschreven. Kan iemand van ZK hier op reageren?

Jaarpremie nog niet afgeschreven.

44 ANTWOORDEN

Re: Jaarpremie nog niet afgeschreven.

Webcare

Hoi @Miranda2, wil je mij een privébericht sturen met je relatienummer, postcode en je geboortedatum? Dan pak ik je polis erbij voordat ik je antwoord geef ok?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Dag Pauline,

Ik heb hetzelfde probleem. Ook bij mij en mijn man zijn de jaarpremies nog niet afgeschreven, wat ik wel graag wil voor 1 januari.

Ik zie ook geen melding in mijn ingeplande incasso's.

Groet,

Saskia van Dijk

Nieuwkomer

Hier hetzelfde... Ook de 24e aangegeven als incassodatum, en ook nog geen incasso gedaan.

Vaste bezoeker

Ook bij mij hetzelfde probleem, ondank contact met de Chat mogelijkheid met een medewerkster van het Zilveren Kruis ( natasha ) . Vandaag geen afschrijving van mijn jaarpremie voor mijn Zie Zo Selectief polis , deze zou de 27 ste van de maand afgeschreven dienen te worden, zoals ik al eerder gemeld heb richting Zilveren Kruis de incasso staat niet klaar om dit jaar de jaarpremie te betalen ( Is voor mij van belang voor mijn VRH ).

Telefonisch en via de chat functie is het Zilveren Kruis momenteel niet of slecht bereikbaar, ik wacht nog op een terugbel van Zilveren Kruis.

Nieuwkomer

Bij mij is ook de jaarpremie op de 27ste niet afgeschreven.

Kan het niet gewoon overgemaakt worden naar:

NL10ZZZ302086370000 Zilveren Kruis Zorgverzekeringen N.V. met vermelding van het relatienummer?

Verwijderde account

Ik zal mij maar aansluiten, ook bij mij nog niets afgeschreven op de aangegeven datum.

Zal het dan maar zelf storten, als het voor de 30ste nog niet is afgeboekt.

fijne avond nog allemaal. 

Vaste bezoeker

Om iedereen die hier mee te maken heeft te waarschuwen, wat in eerste instantie gezegd werd ( de premie afschrijving stond klaar vandaag 28 ) . Dat was dus niet zo, het systeem van Zilveren Kruis zegt automatische afschrijving 27 a 28 December. Achteraf teruggebeld , wat blijkt afschrijving pas begin van de maand begin januari ( 2017 ), toch wel slordig. Dit ondanks ik vorig jaar ook bij Ziezo verzekering was 

Het is opgelost door een extra verstuurde email met betaalgegevens voor een handmatige overmaking naar Zilveren Kruis Achmea verzekeringen. Nu moet de ik automatische incasso volgend jaar cancellen en kon ik weer persoonlijk bij mij Bank langsgaan.

Bewerkt 
Webcare

Zojuist eenzelfde vraag in een ander topic. Ik zie dat er veel overlap is en het onderstaande ook van toepassing is op jullie situatie. Ik kopieer dan ook de relevante informatie uit mijn bericht.

Specifiek voor @schouten32 en @Jojan

Bij een handmatige betaling van de premie kun je het beste het volgende rekeningnummer gebruiken: NL58INGB0000003050 op naam van Zilveren Kruis Zorgverzekeringen N.V en onder vermelding van je relatienummer plus vermelden dat het gaat om een jaarbetaling.. 

Graag wil ik ook de scenario`s in kaart brengen wanneer je het bedrag zelf overmaakt, aangezien er voor handmatige betalingen 3-5 werkdagen staat om te verwerken. Het kan zijn dat de handmatige betaling de automatische incasso kruist.

- Handmatige betaling kruist automatische incasso.

De opdracht is al doorgezet naar de bank. Wij kunnen de automatische afschrijving niet meer tegenhouden. Ondertussen heeft de handmatige betaling ook al plaats gevonden. Er wordt nu dus 2 keer een jaarpremie afgeschreven van de rekening (handmatig en automatisch). In dat geval storten wij hoe dan ook de handmatige betaling terug binnen enkele werkdagen.

Lukt de automatische incasso? Dan is er niets aan de hand. Handmatige betaling staat binnen enkele dagen op jouw rekening, de automatische incasso zal bij ons binnen komen en de jaarpremie staat op voldaan!

Lukt de automatische incasso niet? Dan ontvangen wij 3-5 werkdagen na de terugboeking een melding van de bank dat de automatische incasso is gestorneerd. Zowel de handmatige betaling komt in dit geval terug als de automatische incasso. Uiteraard zullen jullie zien dat het geld weer is teruggestort op jullie rekening. Vervolgens (ondanks jullie goede intenties!!), ontvang je een 1e herinnering (zonder extra kosten of consequenties) maak deze dan over. 

- Als alles correct verloopt, kortom de handmatige betalingen ontvangen wij voordat wij de automatische incasso naar de bank hebben gezet. Dan wordt de automatische incasso niet doorgezet naar de bank. Vervolgens boeken wij de handmatige betaling op jouw/ jullie polis en is alles op orde. 

Groetjes,​​​​​​​

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Vaste bezoeker

Ik moet zeggen dit komt op mij slordig over, in feite schuift het Zilveren Kruis de foutieve niet afgeschreven incasso's af op de klant, die zelf handmatig een overmaking doet moet het dubbele bedrag op zijn rekening hebben staan ( in dit bij een jaarpremie ) . Als ik de reacties lees hebben meer mensen hier last van.

Misschien eens tijd in de toekomst om naar een andere zorgverzekeraar te gaan, onbegrijpelijk waarom een handmatige storting niet geaccepteerd wordt.

Bezoeker

Door Pauline is mij verteld dat het de 25ste afgeschreven zou zijn, ik moest "Mijn Zilveren Kruis" in de gaten houden. Omdat het nog steeds niet afgeschreven is heb ik hierop gekeken en tot mijn verbazing is het de 28ste weer terug op mijn rekening gestort, dit was overigens niet te zien op mijn bankrekening. Heel fijn, ga nu maar op handmatige betaling over maar ik moet eerst uitzoeken welk rekeningnummer ik hiervoor moet gebruiken. Op mijn polisblad staat n.l. dat er door rekn.nr. NL10ZZZ30208637 van het Zilveren Kruis de jaarpremie afgeschreven wordt. Erg jammer dat je je hier mee bezig moet houden en ik vrees dat dit nog niet het laatste is i.v.m. waarschijnlijk een dubbele afschrijving en het gedoe wat je daar weer mee hebt..

Webcare

Hoogste tijd voor uitleg beste @Miranda2

Wij probeerden op 25 december je jaarpremie van je rekening af te schrijven.

De afschrijving mislukte door een blokkade op je bank. De bank kan de blokkade verwijderen van je bankrekeningnummer. Het gebeurt soms dat Equens perongeluk een blokkade plaatst op je rekening. Equens verwerkt het betalingsverkeer tussen verschillende banken. Ik kan mij goed voorstellen dat je dit vervelend vindt. Je kunt het naar ons overmaken op NL58 INGB 0000 0030 50 onder vermelding van je relatienummer. Wij verwerken dan je betaling op je jaarpremie. 

Hoop dat het onze verstandhouding geen schade geeft, ik wens je een fantastisch 2017, zie je graag terug op de community in 2017.

groet Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

Hallo Pauline, 

Wat vreemd.., maar ik had hier gelukkig nog geen ervaring mee dus het zal zo zijn. 

In ieder geval heb ik het bedrag met relatienummer overgemaakt naar het rekeningnummer wat je op hebt gegeven en als het nu niet dubbel wordt afgeschreven dan ben ik blij.

Bedankt voor je uitleg en ik wens jullie ook een goed 2017 toe!

Webcare

Dank je wel @miranda, stel dat er om weet ik wat voor gekke reden toch een afschrijving zou plaatsvinden betalen wij dit automatisch aan jou terug. 

Ik ga hier niet vanuit maar dat rare geval Equens was ook voor mij een nare verrassing. We doen niets liever dan onze klanten correct en volledig informeren, ik baalde net als jij dat dit toch anders liep.

Altijd goed dus om betalingen kritisch in de smiezen te houden,

Ga er intussen van uit dat het nu in kannen en kruiken is.

hartelijke groet,

Pauline

Vaste bezoeker

Vandaag zag ik dat gisteren na voor 12 uur middernacht de incasso klaarstaat om van mijn bankrekening afgeschreven te worden voor mijn jaarpremie.

Deze heb ik aangegeven te weigeren, op de website van het Zilveren Kruis staat in de omgeving te betalen factuur 2017 , is gedaan ( dit heb ik zelf 28 December jogstleden verstuurd ).

Ik blijf erbij hoe is mogelijk en dan ligt de fout echt niet bij Equens want het admistratie systeem genereert de incasso's dat terwijl er in mijn overzicht bij het Zilveren Kruis staat afschrijving rond 27 de incasso pas 30 December klaargezet wordt.

Mocht dit een IT systeem zijn binnen een bedrijf waar ik werk zal ik grondig herzien, let wel vorig heb ik exact hetzelfde meegemaakt en gehandeld. Nu afwachten of de handmatige storting geweigerd gaat worden teruggestort en ik een reminder krijg, dit terwijl Zilveren Kruis fouten maakt, je zou voor al deze moeite nog iets extra's verwachten. 

Webcare

Hoi @tijn63 wil je mij in een privébericht je relatienummer, geboortedatum en postcode sturen? Ik kijk even mee naar je polis, ok?

groet Pauline

Vaste bezoeker

Wat inderdaad gezegd werd door een medewerker van het Zilveren Kruis is gebeurd.

De handmatige overmaking ( email is verstuurd door klantenservice ! ) is doodleuk door het IT systeem weer uitgepuugd en retour gestort op mijn bankrekening vandaag.

De automatische incasso van 3 januari 2017  had ik al geblokkeerd onder het mom , een keer de jaarpremie betalen is wel goed.

Nu ga ik als wanbetaler het nieuwe jaar in, welkom bij de wondere wereld van debiteuren administratie Achmea Zilveren Kruis. Ik wacht wel af wat er nu op mij afkomt, ik probeer altijd mijn rekeningen op tijd te betalen.

Ik zeg zo drie is scheepsrecht, als dit volgend jaar weer fout gaat ben ik weg bij het Zilveren Kruis, hun administratie is een puinhoop. 

Webcare

Pfff @tijn63 het zit niet mee met het betalen van je jaarpremie en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Onze oprechte excuses voor het ongemak wat je ervaart. Heel vervelend omdat je zelf alles doet om op tijd te betalen.

Allereerst: wanbetaler? Nee,  jij bent absoluut geen wanbetaler.

Wat kun je nu doen?

Óf wacht tot in Mijn Zilveren Kruis je de jaarpremie open ziet staan, dit zal rond 10 januari zijn en maak daarna het bedrag zelf over.

Óf wacht op de eerste (kosteloze) herinnering van ons en maak het daarna over.

Hoe kunnen we dit gedoe volgend jaar voorkomen?

We gaan er vanuit dat er zich geen rare fratsen voordoen en dat je in 2017 betaalt voor 2018.

Zeker hiervan zijn? Zet je betaalwijze vanaf oktober om naar acceptmail, dan heb je helemaal zelf de regie, wil je dat ik dit voor je in de gaten hou en je tegen de tijd een tip geef, laat het me weten.

Ik hoor graag van je wat ik kan doen voor je,

Pauline

Vaste bezoeker

Ik heb reeds een email gehad van klantenservice die mij verzoekt met dit betalingsverzoek voor 17 januari te betalen. 

Misschien komt er alsnog een automatische afschrijving per incasso dan laat ik die plaatsvinden. 

Al dit administratieve gedoe met als gevolg,  heen en weer bellen en chatten begint echter irritant te worden. 

Ik hoop dat dit volgend jaar niet meer gebeurd

Webcare

Snap je punt @tijn63, hou het in de gaten. Kijk welk klantkanaal je het beste bevalt. Chatten, bellen, forum of mail. Het is wel zo dat we antwoord geven op elk klantkanaal.

Je blijft hier ook van harte welkom, doe het gerust in een privéberichtje.

Ik ga er ook helemaal vanuit dat dit niet meer gebeurt volgend jaar.