Jaarbetaling premie 2016

Nieuwkomer

Ik heb aangegeven dat mijn premie in vervolg jaarlijks wordt geincasseerd van mijn rekening.

Op de toelichting van mijn polisblad van 2016 staat 'wij schrijven uw premie jaarlijks af rond de 27ste van de maand december'.

Betekent dit dat (pas) op 27-12-2016 mijn jaarlijkse premie van 2016 wordt geincasseerd?

Gr. Bart 

Jaarbetaling premie 2016

2 ANTWOORDEN

Re: Jaarbetaling premie 2016

Fanatiekeling

Grapje, nee dat gaat niet gebeuren. Dat geldtt voor bestaande verzekerden. U, als nieuw verzekerde of nieuwe jaarbetaler, krijgt zo spoedig mogelijk een automatische afschrijving, die u natuurlijk prompt moet betalen, omdat u wel de korting moet verdienen. 

Groet, Feina.

Re: Jaarbetaling premie 2016

Moderator

Hoi Bart,

Het klopt dat we de jaarpremie standaard op de 27e van december afschrijven. Dit is altijd voorafgaand aan het jaar waar het om gaat. Normaal gesproken wordt dus 27 december 2015 de jaarpremie voor 2016 afgeschreven. Wanneer jij je betaalwijze aanpast van maand naar jaarbetaling aan het einde van het jaar kan het zijn dat dit nog niet verwerkt is voor de 27e van december. Daarom zal de jaarpremie iets later worden afgeschreven. 

Als je wil dat ik even met je meekijk naar specifiek jouw polis, stuur je mij dan even een prive berichtje?