Jaarbetaling in 2018, kan dat nog en wat is de korting?

Gast

Goede morgen.

Min vraag is n.l. gezien de rente nog steeds laag blijft en ik zou mijn maandeijkse bedrag omzetten in een keer te betalen per jaar bedrag aan Zilveren Kruis wat kan ik dan aan rente percentage van dat jaar krijgen,ik ben benieuwd.

Groetjes  Wim Faasse

Jaarbetaling in 2018, kan dat nog en wat is de korting?

4 ANTWOORDEN

Re: Jaarbetaling in 2018, kan dat nog en wat is de korting?

Webcare

Goedemorgen Wim,

Allereerst de beste wensen nog voor 2018!

De korting is 3% als je jouw premie per jaar betaalt.

Je kunt je betaaltermijn van maand naar jaar wijzigen in Mijn Zilveren Kruis als je inlogt met jouw Digid.

Als je ingelogd bent ga je naar het blokje helemaal rechts "Mijn verzekering en gegevens bekijken".

Klik dan op betaalgegevens en daar kun je jouw betaaltermijn wijzigen naar jaar.

Tot 1 februari kun je jouw betaaltermijn wijzigen van maand naar jaar.

Mocht het online niet lukken kun je bellen met ons. Wij maken het dan in orde voor je.

Groeten,

Mouniim

Fanatiekeling

Ik wil erop wijzen dat ZK een hoge betalingskorting geeft in vergelijking met andere zorgverzekeraars. De meeste andere zorgverzekeraars zijn gezakt naar 2%. 

Groet, Feina.

Gast
  • Ik wou graag de mededeling van U ontvagen.
  • 12 maanden x 313.10 =
  • bedrag korting 3 %     =
  • zie dit niet als ongerustheid maar ik zie graag afspraken op papier vast gelegd
  • wanner word dan die drie % uitgekeerd of verrekend

Moderator

Hoi wdfaasse, 

Ik zag de laatste paar dagen twee topics van je die gaan over dit onderwerp. Namelijk de korting bij de jaarbetaling. Hoe werkt dat precies? Waar en wanneer zie je dat terug? 

Zoals je al hebt gehoord is de korting die je krijgt bij jaarbetaling 3%. Dit krijg je niet achteraf op een bepaalde datum nog teruggestort van ons. De korting wordt meteen verwerkt in de uiteindelijke betaling die je doet. Het premiebedrag wat je betaald is dus al inclusief die 3% korting. 

Ik begrijp dat je graag ergens terug zou willen zien (zwart op wit) hoe dat nu zit. Wat is je 'normale' bedrag (zonder korting), wat is het bedrag met jaarbetaling korting en hoe hoog is die korting dan? 

Dit zou je allemaal terug moeten kunnen vinden op je polisblad. 

Hierop zie je staan wat de bruto premie is per jaar. Vervolgens zie je welke korting er vanaf gaat via een eventuele collectiviteit. Dit geven we per verzekering aan. Dus een regel voor de basisverzekering en één per aanvullende verzekering. Uiteindelijk komt er een totaalbedrag uit. Dit is de jaarpremie zonder de korting voor jaarbetaling. Daaronder zie je een regel die heet 'korting voor jaarbetaling'. Dat is dus 3% van de jaarpremie en de korting die we van de jaarpremie aftrekken. Dat zie je ook terug in de laatste regel, die heet 'premie per jaar'. Dit is het uiteindelijke premiebedrag wat je betaald, inclusief de korting voor de jaarbetaling (en collectiviteit). 

De bedragen zijn dus allemaal per jaar en niet per maand weergegeven. Maar hopelijk wordt het je zo wel duidelijk met deze informatie. Ik kan je rekensom daarom ook niet invullen. Omdat ik niet weet of de bedragen komen van de jaarbetaling inclusief korting of juist niet. Maar dat kunnen we wel voor je opzoeken. Lijkt je dat wat. Dan kunnen we via privéberichten wel verder in de polis kijken. En exact aangeven wat de bedragen zijn met en zonder kortingen. Stuur je me dan een berichtje Wim? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.