Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Is er controle op een telefonische aanmelding automatiche incasso

 Bewerkt 
Nieuwkomer

als er bij jullie een nieuwe klant aanmeld via de telefoon,en die geef zijn rekeningnr ook door via de tel
controleren of sturen jullie dan geen bevestings formelier om na te gaan of dat wel zijn rekening nr van hem is.
hoop hier gauw een iets van te horen van jullie

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Is er controle op een telefonische aanmelding automatiche incasso

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Is er controle op een telefonische aanmelding automatiche incasso

 Bewerkt 
Webcare

Hoi zwarte-parel, dank je voor je vraag. Bij het telefonisch afsluiten van een zorgverzekering sturen wij geen bevestigingsformulier om het bankrekeningnummer te checken. Incasso's kunnen door betrokkenen gestorneerd worden
Wij checken alleen of het banknummer aan de 11 proef voldoet en een bestaand banknummer niet van wie.
Kun je met ons delen waar je bezorgd over bent? Er zijn diverse manieren om je aan te melden voor een zorgverzekering. Ook dan gaan we er van uit dat de gegevens kloppen en we in goed vertrouwen met de klant communiceren.

In het forum betalingen en declaraties lees je de vraag terug.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Is er controle op een telefonische aanmelding automatiche incasso

Fanatiekeling
Maar als iemand anders een verkeerd bankrekeningnummer opgeeft ? Niet van de juiste persoon? Ontstaan er dan geen persoonsverwisselingen? Daar zou ik ook bang voor zijn. 

Re: Is er controle op een telefonische aanmelding automatiche incasso

Moderator
Voor automatische incasso hebben wij een mandaat nodig. Een mandaat is de toestemming van de verzekerde om per automatische incasso geld van de rekening te incasseren. Achmea ontleent aan het mandaat (machtiging) dus het recht om geld bij de klant te incasseren.

Een verkeerd rekeningnummer doorgeven en hiervoor een machtiging afgeven is niet de bedoeling en wordt dan ook gezien als fraude.

De persoon van wie dit rekeningnummer is kan het afgeschreven bedrag storneren bij de bank. Wij zullen in dat geval contact opnemen met de verzekeringsnemer bij Zilveren Kruis en vragen de premie aan ons over te maken.

Heb je hiermee een duidelijker antwoord?